28 Aralık 2007

Minik Prensesim Ayse Pelin'imin 6 Ay Kinasi

28 Aralik Aksami Eklentisi: Efenim anladigim ve aldigim mail+yorumlara bakilirsa 6 ay kinasini bilmeyen epey okuyucu var gibi geldi :) Aslina bakarsaniz, benimde oglum oldugundan bende bilmiyordum, sadece duymustum. 6 Ay kinasi, kiz cocuklarina yapilan, genelde Ege bolgesinde olmakla birlikte, bircok ildede bilinen bir adet. Kiz bebek 6 aylik oldugunda, 6 ay kinasi yapilir. Kina annesi, diger adiyla bir cici anne olur. Bu cici anne (ben olacaktim gidebilseydim :( ama artik burdan oldugu kadar yaptim birseyler) kiz bebege bir tepsi veya sepet hazirlar. Kilik kiyafet, bebegin giyebilecegi herseyi alir, bebegi giydirir. Kina sahipleride cici anneye birseyler alirlarmis. Sonra kina gunu hediyeler verilir, herkese kinalar dagitilir. Kina yakilirmis. Kimi aileler bebege kina yakmayi kabul etmesede, kimi yerlerde bebegin ellerinede kina yakilirmis. Iste 6 ay kinasi bu. Sanirim bir nevi, kiz bebegi gelecekteki kinasina hazirlamis oluyorlar :) Buda benim yorumum, yada insanlarin canlari ne yapacagini bilememis, sikintidan bole bir gun cikartmislar :) Ne diim iste, kardesim duymus, yapiyor :) Bizde uzerimize duseni yapiyoruz :D

Hayat oyle guzelliklerle dolu ki... Iste benim minik prensesim... Insanin teyze olmayi hissetmesi icin, bunu gercek manada yasamasi gerekiyormus. Bu yaz kardesimin bebegi olunca, bende sonunda teyze olabildim. O bana hep derdi 'abla Ahmet Eren sanki benim cocugum gibi geliyor, oyle cok seviyorum onu' diye. Yahu evlenmemis, hic cocugu olmamis bir genc kiz, nasil boyle hisseder, herhalde yegeni ya, ondan cok seviyor diye gecirirdim icimden ama yok ole degilmis, ne zaman Ayse'miz dunyaya geldi, o ameliyathane kapisinda onu bekledim, kucagima verdiler, o zaman anladim, kardesimin ne demek istedigini. Sanki kizmizi kucagima aldigimda, ikinci bir cocugum olmus, oglusumu yeniden kucagima almisim gibi oldum. Kardesimde 'ya abla, ben sana demistim dimi?' dedi :) Evet, o bana demisti ve gercektende oleymis :) Dunyalar guzeli kizimiz 6. ayini bitirecek 2 Ocak'ta. Ve bu Pazar gunu, 30 Aralik'ta (bundan 7 sene once bizim nisanimizin oldugu gun :) olur o gun) guzel prensesimizin 6 ay kinasi var. Tabii okul :( nedeniyle gidemedim Turkiye'ye. Birde hastaliklar ust uste geldi. Ama gonlum hep onlarla, bilir benim minik kizim, teyzesi onu cok sever, teyzesi onun ikinci annesidir, bunu bilir. Ama iste teyze yuregi, ana yarisi, kina oldugunu duyarda ici rahat edermi hic :) elimden bir sey gelemedi, dogum pastasini yapmistim guzel kizimin (bakiniz burada...), istedim ki kina pastasinida ben yapim ama olmadi iste. Sonra aklima geldi dedim bunca teknoloji var, hemen Sevgili Isilcigima bir mail gonderdim :) Sagolsun yetisti geldi cevabi mailiyle. Ama pasta gonderemezdi :( cunku Manisa-Istanbul arasi olacakti bu pastanin yolculugu ve kargolar henuz pasta tasimiyorlardi. Duyun beni Kargo Sirketleri, artik pastada tasiyinnnnnnnnnnnnnnnnnn... :) Neyse sonunda Isil'cigiminda onerisiyle kurabiyede karar kildik. Hic kirmadi bizi, hic uzmedi, ne istesek tamam dedi sagolsun ve iste asagidaki bu muhtesem kurabiyeler cikti sonunda ortaya. Bugun kurabiyeler kardesimin elinde olacak insaallah. Arnavutluk'tan-Istanbul'a/Istanbul'dan-Manisa'ya HANIMIS kurabiyelerinin seruveni bu. Hanimis'imin ne kadar sinir tanimadiginida gormus olduk :) bu sayede, uluslararasi bir kurabiye seruveni oldu resmen :) Insaallah yazin oglusumun dogum gunu icinde guzel kurbisler isticez Isilcigimdan. Ama bu kadar guzel kurbislerde yenmeye kiyilmazki ya :) Bu muhtesem kurbisler henuz kardesimin eline gecmedi ama kardesime maille gonderdim bayildi bunlara, bayilinmicak gibide degiller ki dimi ama :) Isilcigim, canimsin bir kez daha, sonsuz olarak tesekkurler ediyorum sana, bu konuda ne kadar profesyonel oldugunu bir kez daha gozlerimizle gormus olduk, iyiki tanimisim seni, canim benim :)

Sonracigima gecenlerde yolda yururken, bu guzel el ormesi patikler bana goz kirptilar, dusunmeden aldim, kizim kinada giysin diye :) Insaallah cok yakisir benim kizima. Bunlar teyzesinden ufacik hediyeler, kizimin 6 ay kinasi icin. Birgun buyudugunde bugunu hatirlatacak tek sey fotograflar olacak, umarim o gun, o fotograflara baktiginda annene ve teyzene deli demezsin :) Ahmet Eren'de cok opuyor kardesi seni, resimlerini koyduk cerceveye. Ahmetcik, kardesim benim diyor sana :) Hep mutlu olun ikinizde, guzel cocuklarim benim...




Ahmet Eren'in Annosu, Ayse Pelin'in Teyzosu...



34 yorum:

GİZEM ŞIVKA PİDECİ dedi ki...

6 ay kinasi mi var?

Pembeli'nin Mutfağı dedi ki...

Maşallah kocaman olmuş Ayşe Pelin. Oysa daha geçenlerde koymuştun yeni doğduğu resmi, günler su gibi akıp geçiyor. Nazar değmesin. Kurabiyelerde pek şirin görünüyorlar.

Papatya Prenses dedi ki...

Diyecek söz yok:)
Rabbim hayırlı evlat etsin ikisini de inşallah..

sarımutfak-hande dedi ki...

HEPSİ HARİKA ALLAH ANALI BABALI BÜYÜTSÜN.MAŞALLAH KIZIMIZA

leziz dedi ki...

ninocuğum herşey harika..sen harika...ayşe cik harika..ışıl harika...kurabiyeler harika...

ayselce dedi ki...

Cok tatli :))

Anali Babali büyür insaALLAH.

Hersey gönlünüzce olsun.

MasaALLAH...

Selamlar Aysel

Nino sana simdiden mutlu yillar dilerim... Yilbasin eglenceli gecer insaALLAH.

Sevgilerimle Aysel

saniyesultan dedi ki...

ne şanslı yiğeniniz var. Benim de teyzem yok.Kızımında ... Böyle anlarda kalabalık sülaleyi seviyorum. İnşallah herşey gönlünüzce olur. İyi yıllar.

daimamutfak dedi ki...

Mutlu yıllar..

PASTAlila dedi ki...

Canım boşuna dememişler teyze anne yarısı diye. Ben de yeğen çok. o kadar çok seviliyorki hatta Damloş'um olmadan önce kendi çocuğumu bu kadar sevebilirmiyim diye sorduğum olmuştur. Allah nazarlardan saklasın. Sevgiler,

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Ayyyyyyy ne güzel yaaa şunlara bak, birde 6 ay kınası varmış yandık valla biz bebek yapana kadar neler olacak neler, bu teknoloji harika birşey yaaa nerden nereye, iyi ki de böyle bir blog alemi var, iyi ki de sizleri tanıyorum, birbirimizi tanıyoruz, çok güzel birşey...Canım uzak olduğun için etkinliğe katılamadığına üzülmüşsün, sorun mu canım sen iste biz senin kapına TNT'leri, UPS'leri dizerizzz...Canımcım varlığın yeter, şimdiden mutlu yıllar...

MAVi VE PORTAKAL dedi ki...

ayşe pelinin twyzesi ne düşünceli teyzesin sen böyle.ayşe pelininde 6ay kınası kutlu olsun.patiklere bayıldım.

misketlimonu dedi ki...

Çok güzel bir bebek maşallah Ayşe'ye. Umarım mutlu bir ömrü olur. Nino'cum güzel dileklerine çok teşekkür ederim. Ben de sana ve sevdiklerine çok güzel bir yıl diliyorum.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nihan'cım mutlu yıllar, her güne bir tarif bizle dolu bir yıl olsun :))
Sevgiler...

sebilay-asotu dedi ki...

Allah bağışlasın ninocuğum, çoook şeker bişeymiş bu ya.öpüyorum yanaklarından:))benim teyze olma şansım yok zaten.ancak hala olabildim:))o da bişeydir değilmi yani.ama teyzeliğin başka olduğunu herkes söylüyo.sevgilerimle canım.
asotu.blogcu.com

Tulosh dedi ki...

Allahım bu ne güzelliktir böyle. Maşallah çok tatlı ya.
Bilmiyorum nedendir ama teyzelerde çok sevilir çocuklar tarafından. Sanırım anne şevkatinin aynısını gördükleri için karşıdan...

Yeni yılınızı kutluyorum, sevgiler...

inci dedi ki...

ay ben yerim bu şekeri:))Maşallah!!!ALLAH nazarlardan korusun..kurbişlerde pek havalı:))canım senin ve ailenin yeni yılını kutlarım....nice mutlu yıllar dilerim....sevgiler....

Yaren dedi ki...

Nihancim teyze olmak veya hala olmak cok güzel bir duygu,bosuna anne yarisi denmemis.Allah evlatlarimizi yegenlerimizi bizlere bagislasin.Ayse Pelinde cok sekermis:)) Allah bagislasin.Uzakta olmak ne kötü,böyle anlari paylasamamak.Bende uzaktayim ama istedigim zaman gidecek kadar da yakin sayilirim.Ayse ninde 6 ay kinasini kutlarim.Hic duymadim böyle bir kutlama,40 kinci gün kutlamasi varda,6 aylik kutlamasini bilmiyordum,sayende ögrenmis oldun canim.Sevgilerimi biraktim ve iyi bir hafta sonu diliyorum.

Adsız dedi ki...

Nihan'cığım,
Allah bağışlasın Ayşe çok tatlı bir bebek. Gelin kınaları olsun inşallah.
Kurabiyeler harika tabii. Bebeklerin nonlarını sevsinler.Çok
şirin olmuş.
Seni anlıyorum. 36 yıl gurbetteydim. Kanat takıp uçasım gelirdi.Sağlık olsun. Yarın eşin geliyor. Kırmızı terlik, pabuçlar da geliyor tabii.(tekerlemeyi biliyorsun değil mi?)
Canım benim sağol.Senin de yeniyılın kutlu olsun,mutluluk, sağlık, başarı dolu nice yıllar.
Gülden ablan

ebrulitatlar dedi ki...

Çok tatlı maşallah. Allah uzun ömürler versin. Nihan'cım bende sana mutlu, huzurlu ve sağlıklı bir dilerim ailenle birlikte canım. Sevgiler, mutlu yıllar..

LaMa dedi ki...

Ay bunun 7si 8si de oluor mu? Hic duymamistim 6 ay kinasi. Nino halki aydinlatmaya devam edior sevgili seirciler!

Tijen dedi ki...

Aman kurabiyeleri de varmış küçük hanımın. Ona da tattıracaklar mı? (Sana ve tüm sevdiklerine de iyi yıllar Nihan'cığım. Tadı damağında kalsın!)

Melek* dedi ki...

aslına bakılırsa bende hayatımda ilk defa duyuyorum.senin adınada çok üzülüyorum gurbette olmana ama olsun sağ olduklarını biliyorsun kızımızada Allah nice 6 aylar yıllar versin

sevimin sayfasi dedi ki...

cok tatli masallah
allah uzun ömürler versin,
kurabiyeler harika görünüyor
6 ay kinasini hic duymamistim

feray dedi ki...

Yerim ben onun o kınalı ellerini, tombik yanaklarını.Nihan cim bak şimdi seni kıskandım çünkü çok şirin bir kız yeğen sahibisin ben kızları çok seviyorum ama benim 2 kardeşimin ise 1 oğlu var. Aman allah onlara uzun ömür versin inşallah bizde torunlarda kızı buluruz demi ama. Canım bende senin oğluşunun ve eşinin yeni yılını kutlar sağlık ve mutluluk dilerim.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Seneler önce bende kızıma yapmıştım insan çok hecanlı oluyor.Yeğeninde çok tatlı maşllah analı babalı büyüsün inşallah.Kurabiyeler ise muhteşem güzel olmuş öpt...

masalmutfagi dedi ki...

Ninocuğum süpersin valla.:))Işılcığımın da ellerine sağlık. Ayşecik çok çok şanslı. ayrıca ben aşağıdaki pastayıda çok beğendim..:)

pervin dedi ki...

ayşe pelinin kınası hayırlı uğurlu olur inşallah sevgili ninuocum yeniyılınız kutlu olsun naha nice yıllara mutluluk ve sağlık dileklerimle...

Limonlu kEK dedi ki...

Bebeğinizi güle güle büyütün, gelin kınaları olur inşallah. ALLAH hayırlı insanlarla karşılaştırsın. Kurabiyeler ise tek kelimeyle bayıldım, inşallah bir gün bende böyle kurabiyeler yapabilirim...

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

sözümü aldım ya kimse tutamaz beni artık
sen hazırla kendini en kısa zamana
adıyla yaşasın ayşe pelin maşallah maşallah
kocaman öperim bu güzelliği

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

Kurabiyeler çok şirin olmuşlar ama bu küçük hanımın fotoğrafını koyduğum için kurabiyelere pek bakan olmaz...
Bu küçük melek çok daha lezzetli görünüyor...Yerim ben onuuuu!!! :))

HULYA dedi ki...

Çok şekermiş yeğenin.Allah bağışlasın Allah analı babalı büyütsün inşallah.Kurabiyeleri de onun kadar tatlı olmuş.Sevgiler

hanimis dedi ki...

Zaman ne cabuk geciyor degil mi? Dogdugu zamani yazilarindan hatirliyorum, dun gibi... Allah anali babali buyutsun pek bi cici hanimmis kendisi. Kurabiyeleri begenmenize cok sevindim. Afiyet seker olsun. Guzel sozlerin icin tesekkur ederim, begendiyseniz ne mutlu bana.. Sevgiler
Isil

Adsız dedi ki...

Nihanım hani dün akşam (gece bile diyemiyom) gidim yatiim dedim ya şimdi kalktım :)

Ancak okuyabiliyorum şekerim...

AYol o fotoğraftakini ısırırım ben :)

Ben de bilmiyordum 6 ay kınasını...

öpüyom seni
www.misssgibi.com

Zehra dedi ki...

slm canim ya bende bilmiyordum bak 6 ay kinasi adetini bizim oralarda yok ama cok guzel bir gelenekmis.
Maasallah Ayse de cok seker bir bebek Allah nazarlardan saklasin..
Hayirli,saglikli,uzun ömürler versin insallah..sevgiler canim