3 Nisan 2015

EV YAPIMI GRISSINI


Ev yapımı grissini tarifini soran çok oldu bloğa koydum sanıyordum ama koymamışım hemen yazayım dedim onu da :) Grissini bir yokluk anında yaptığım birşeydi. Yurt dışında olunca ya herşeyi bulamıyorsunuz ya da bulsanız da istediğiniz gibi olmuyor, içerik uymuyor vs. Bu grissinileri de böyle bir zamanda diyetteyken yapmıştım. Kepekli grissini yoktu hatta unu bile zor bulmuştum. Kepekli unu bulunca hemen yaptım tabii içinde koruyucu katkı olmadığından çabuk tüketmek gerekiyor. Diyette olun olmayın ara öğünlerde keyifle tüketeceksiniz.

MALZEMELER
3 bardak kepekli un
Aldığı kadar ılık su
1 tatlı kaşığı toz maya
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI
Az bir ılık suda mayayı eritin. Daha sonra tuzu koyun. O da eridikten sonra unun içine karıştırın ve yavaş yavaş ılık su dökerek hamurunuzu güzelce yoğurun. yoğurduğunuz hamur çok sert olmasın. Daha sonra hamurunuzu dikdörtgen bir şekilde açın. Daha sonra ortadan ikiye kesin ve sonra dikine ince ince ruletle dilimlere ayırın. Üzerine streç film örtün ve 1-2 saat dinlendirin. Hamur biraz kabaracak. Daha sonra her birine form vererek uzarın kısaltın nasıl isterseniz şekil verin ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Daha sonra 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirin. Pişen grissinileri hemen fırından çıkartırsanız yumuşayabilir. O yüzden fırını kapatın ve iyice soğuyana kadar bekleyin. Yarım saat kadar sonra soğumuş grissinilerinizi fırından çıkartabilirsiniz. Afiyet şifa olsun. Sevgiler..



Hiç yorum yok: