8 Nisan 2015

Haşhaş Ezmeli Rulo Dilimler



Bir Ukrayna tarifi olan Haşhaş Ezmeli Ruloların tadını anlatamam yaşamanız lazım :) Sırf bu yöresel tarifler için Rusça öğrenmek çok isterdim. Daha önce bahsetmiştim Özbek bir komşum var. O çok güzel Rusça bilir. Onun sayesinde birçok tarif öğreniyorum. Bundan çok mutluyum çünkü değişik şeyler denemeyi çok seviyorum. Eminim siz de bayılacaksınız bu lezzete. Açıkçası ben çok sevdim. Bana çocukluğumda pastaneden aldığım tatlı ekmekleri hatırlatıyor. Lafı uzatmadan tarife geçiyorum..



MALZEMELER

Hamuru İçin
1,5 bardak ılık süt
1/2 bardak ılık su
1 yumurta
1 yumurta sarısı (üstüne)
1/2 bardak şeker
50 gr. eritilmiş ılık tereyağı
1/2 paket yaş maya
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un

İç Harcı İçin
1,5 su bardağı haşhaş
1/2 bardak şeker
Su

YAPILIŞI
Ilık süt, su ve erimiş tereyağını yoğurma kabına alın. Maya ve şekeri ilave edip, iyice eriyene kadar karıştırın. Daha sonra yumurta ve tuzu ekleyip güzelce çırpın ve yavaş yavaş unu ekleyerek hamurunuzu yoğurun. Çok sert bir hamur olmasın, ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur olacak. Hamurun üzerini örtün ve mayalamaya bırakın. 1,5 su bardağı haşhaşı kahve değirmeninde çekin veya havanda dövebilirsiniz. İçindeki yağ çıkacak ve yapış yapış bir hal alacak. Onu tencereye alın. Üzerini geçecek kadar kaynar su koyun. Yarım bardak şeker ilave edip iyice karıştırın. Karışımı suyunu çekene kadar kaynatın. Suyunu çekince soğumaya bırakın. Harç soğuduktan sonra hamuru ikiye bölün. İki rulo çıkacak bu hamurdan. Hamurları kare çekilde açın ve soğumuş harcın yarısını içine sürün ve rulo yapın. Diğer hamura da aynı işlemleri uygulayın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine iki ruloyu da yerleştirin. Fırını 50 derecede 10 dakika kadar ısıtın. Ruloların üzerine yumurta sarısı sürüp çatalla çizikler atarak şekiller verin ve 50 derecede ısıtılmış fırında mayalandırın. Rulolar mayalandıktan sonra fırının kapağını açmadan dereceyi 200 e getirin ve altı üstü kızarana kadar pişirin. İster sıcak isterseniz soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun...

1 yorum:

Serap dedi ki...

Değişik bir lezzet eminim,ellerinize sağlık. İlk fırsatta deneyeceğim.
Selamlar.