4 Kasım 2009

KİLİS TEPSİ KEBABI

Bu yemeği bir ablamdan öğrendim. Kendisi Kilis'li. Harika bir yemek ve yapımı da cok kolay. En çok hoşuma giden yanı ise oğlum da, eşim de çok seviyor. Son anda yemek derdine düşenlere harika bir alternatif. Farklı tarifleri var bu yemeğin ama ben öğrendiğim haliyle yazacağım. Tek farkı var, bana sırf kıyma biraz ağır geldiği için, içine biraz ekmek içide ekledim. İşte tarif...
MALZEMELER
2 adet büyük boy patates
1 adet büyük soğan
1/2 kg. az yağlı dana kıyma
1 dilim ekmek içi
2 adet orta boy yumurta
Kimyon, kırmızı ve karabiber
Sıvı yağ
Tuz
Su

YAPILISI
Patatesleri orta kalınlıkta halka şeklinde doğrayın. Yağlanış tepsiye dizin. Üzerine birazda su ilave edin ki, yapışmasın. Ekmek içlerini iyice ıslatıp, suyunu sıkın. Kıymanın içine ekleyin. Biraz sıvı yağ, rondoda çekilmiş soğan, yumurtalar, baharatlar ve tuzunu ekleyip, kıymayı iyice yoğurun. Kıymayı iyice yoğurduktan sonra, patateslerin üzerine güzelce döşeyin, ve avuç içinizle iyice düzleştirin. Kıymanın üzerine biraz sıvı yağ sürün ve 200 derece fırında, üzeri kızarana kadar pişirin.
AFIYET OLSUN

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Nihancım ellerine sağlık çok leziz
öpüyorum...

balböcükleri dedi ki...

nihayet ard arda tariflerle yine aramızdasın yazışmak dileğiyle

hunerlieller dedi ki...

kebab nefis görünüyor.elinize saglık.sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

ne güzel ne pratik bir tarif ellerine sağlık sevgiler

müjde dedi ki...

Ninom harika olmuş bu.Kıyma dana kıyması mı orjinalinde?
Sık sık güncellendiğini görmek harika.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Betül KAVAL dedi ki...

nefis görünüyor vallahi. ellerine sağlık canım
sevgileer

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Ninocum ellerine sağlık, nefis bir yemeğe benziyor.
Böyle güzel dostlukların arasına mesafeler giremez hiçbir zaman.
Çok öpüyorum, sevgiler:).
aslı

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Değişikmiş gerçekten ben zaten köfteli herşeye bayılırım tam damak tadıma göre olmuş...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

Sık yaz böyle ne güzel :)Gurbet arkadaşlıkları unutulmuyor dimi canım:)inş. hep böyle güzel dostluklarınız olur.Kilis tepsi kebabıda harika olmuştur eminim.Bende hem altına hem üstüne patates dizerek tavuk köftesiyle yapmıştım çok güzel olmuştu:)
Ellerine sağlık,sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Canım eline emeğine sağlık,bir kilisli olarak ben de çok severim bu yemeği,yine senden tarifler okumak ne güzel:)

Selamlar..

Sevgiler....

Ferkay dedi ki...

Ninom sana kavuşmak ne kadar güzel.Çok pratik bir tarifmiş ellerine sağlık canım benim.Sevgiler

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ninocum ellerine sağlık. Nefis görünüyor ilk kez duyuyorum bu yemeği. Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ninocuğum ben de ilk bu yemeği Hataylı bir tanıdığımız sayesinde denemiştim ve orada bu yemek evde hazırlanır sonra da taş fırına gönderilerek pişirilirmiş :))Ellerine sağlık canım.

sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

Nihancım sağlıklı,huzur,başarı ve mutluluk dolu güzel bir ömür dilerim öpüyorum...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Ellerine sağlık bunun pateteslerini ben üste diziyorum Hatay usulu sini kebabı oluyor ayrıyetten patetes yerine kilis de altına sadece soğan da döşeniyor sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, kilis kebabin cok güzel olmus, bende kilisli oldugum icin hemen dikkatimi cekti. Altina patates veya patlicanda koyabilirsin.
Biz sadece ekmek ici koymuyoruz. Ama eminimki böylede cok lezetli ve hafif olmustur. Tuba ninda seninde ellerine saglik, sevgilerimle....

rumma dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık sevgiler..