24 Nisan 2013

Besamel Soslu Tavuklu Mantar


Bugun oyle cok uzun bir tarif vermeyecegim. Yogun bir donemdeyim master sinavlari, projeler oohoooooo bir dolu is beni bekliyor. Buraya yazinca aslinda sanki rahatliyorum ya da bu gecici icimi dokme hali beni biraz sakinlestiriyor. Besamel soslu tavuk tarifiyle devam edelim...
MALZEMELER
1/2 kg mantar
1/2 kg tavuk gogus
1-2 domates
1-2 yesil biber
Kori
Zerdecal
Sivi yag
Karabiber
Kimyon
Kekik
Tuz
Kasar peyniri (uzerine)

Besamel Sos Icin
100 gr. tereyagi
3 yemek kasigi un
Sut
Tuz

YAPILISI
Mantarlari ve tavuk gogsunu iri iri dograyin ve tavaya alin. Domates ve biberleri de dograyip ekleyin biraz sivi yag ile kavurmaya baslayin. Iyice kavurup, suyunu cektikten sonra baharatlarini ve tuzunu ekleyin, ocaktan alip, borcama dokun. Ayri bir tencerede tereyagi eritin, unu ekleyip biraz kavurun. Uzerine yavas yavas sutu eklerken cirpma teliyle hizli hareketlerle cirparak sosu hazirlayin, tuzunu ayarlayin. Koyulasan sosu borcamdaki malzemelerin uzerine dokun, uzerine kasar peyniri rendeleyin ve firina verip, uzeri kizarana kadar pisirin. Ilidiktan sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN

17 Nisan 2013

KARNIYARIK POGACALAR ve BIRAZ BENDEN BISILER


Izmirin Kizlari calisiyor simdi, Sezen diyor 'Izmir'in kizlari cirasini yakar adamin" eh valla haksiz sayilmaz hani :)) dogma buyume Izmirliyim ne de olsa, toprak Trabzon'da olsa.. Bu sarkiyi ne zaman dinlesem, Alsancaga kopup gidiyorum kordon boyu yuruyorum mis kokan korfez (artik pis kokmuyor :D) palmiye agaclari altinda dizili dalgalari andiran parke taslari vay anam ya bu yil Turkiye'ye gitmemek yaramayacak mi dersiniz bana :) sanki hic olmadigi kadar ozlemis hissettirdi bu sarki bana Izmir'i :))

Zaman geciyor, bahar geliyor, havalar iyiden iyiye isindi artik, kisliklari kaldirdim yazliklar yikandi utulendi askilarda aldi yerini ve tabii hepsi bol geliyor aman ne uzuluyorum bu duruma :)) Allah bir daha onlara muhtac etmesin beni yenilerini alirim insallah yavas yavas yeterki gitsin bu kilolar :)

Kilolarin uzerine e bu ne tarif demeyin malum diyette olan benim misafirler degil :)) Misafirlerime yaparim yine bisiler ama benim icin buyuk imtihan oluyor vallahi bu pasta borek corekler.. Normalde tarifi hemen yazacaktim ama ancak firsat oldu. Bu hafta vizeler basliyor yani yarin basliyor hayir dualarinizi bekliyorum. Bu arada Kasim ayinda yapilacak olan uluslararasi edebiyat konferansi icin bir bildiri yayinlayacagim insallah ozeti dun gonderdim begenilecegini umarak anket icin hazirliklara basladim. Konumuz Arnavutlukta yayinlanan Turk dizilerinin Arnavutluk toplumunda sosyal ekonomik ve kulturel etkileri. Bakalim neler cikacak :)

Bunun disinda cok bir sey yapmiyorum begenilirse eger ingilizce cocuk hikayeleri yazmaya basliyorum bakalim bu teklifi guzel degerlendirebilecekmiyim? Hakkimda hayirlisi elbette ama ah su gonlumdeki meslegimin oldugu yerden bir haber gelse hala bekliyorum. Neyse iste bahar sarhosluguyla oyle boyle savrulan gunler yasiyorum. Hayatimdaki fazlalik insanlari cikartinca oldukca rahatlamis gorunuyorum aslinda. Yeni hayatima ben olarak devam edecegim ya, artik kimseler bisi demesin, kimseler yalan yanlis konusmasin diye bisiler yapmayacagim neysem oyum ya artik aman pek bi rahatim ya :)

Hadi cok uzattik konusmayi sohbete dondu mahalle arasi dedikodular gibi cene cene :)) buyrun tarif...





MALZEMELER

Ic Malzemeleri
1/2 kg kiyma
1 sogan dogranmis
2-3 domates rendelenmis
Dereotu kiyilmis
Maydanoz kiyilmis
1 kirmizi etli biber dogranmis
1 yesil carliston biber dogranmis
Karabiber
Zerdecal
Pul biber
Tuz
Su

Hamur Malzemeleri
1 su bardagi sut
1 su bardagi sivi yag
5-6 yemek kasigi suzme yogurt
2 yumurtanin aki (sarisi uzerine)
1 paket kuru maya
1 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
Aldigi kadar un

YAPILISI
Ilik suda kuru maya ve sekeri eritin ve yogurma kabina alin. Sonra un haric tum malzemeleri ekleyin iyice karistirin ve sonra yavas yavas unu ekleyip guzelce yogurun. Ele yapismayacak, ne kati ne yumusak normal kivamli bir hamur olacak. Hamurun uzerini nemli bezle ortup, mayalanmasi icin bekleyin. Yaklasik 4-5 saat surer mayalanmasi. Bu arada tum ic malzemeleri derin bir tencereye alin ve guzelce kavurun, icine yag koymayin cunku kiymanin yagi yeterli olacaktir. Iyice kavrulan ic malzemesine biraz su ilave edip biraz daha pisirin ve altini kapatin. Hamur mayalandiktan sonra kucuk bezeler kopartin ve karniyarik seklinde yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin. Ortalarina kiymali harcinizdan koyun. Kenarlarina yumurta sarisi surup 180 derece firinda pisirin. Sicakken uzerine bir havlu ortun ki kurumasin.

AFIYET OLSUN


14 Nisan 2013

Ben kimim sahi!!!


\

Aklimda bir suru sey var yapilacak ama once yazilacak.. kayda gecilecek, gecilecek ki gun gelip unutulmasiz, soz ucarsa da yazi kalsin... Uzun zamandir bekleyen tarifler var aslinda yazilacak ama ben tarif yazacak kadar iyi hissetmiyorum belki de artik bu yemek blogu isini birakip, ruhumu anlatmaya baslasam daha iyi olacak. Ben kimim!!! sorusunun bitimsiz unleminde yok oluyorum bu gunlerde.. ne cok seyken bir hicim sanki.. her seye yetmek isterken hic birseye yetemeyen benim ben. Nerdeyse butun numaralari sildim telefonumda ki, artik biktim menfaat iliskilerden, normal de beni hic aramayip ama bir sey soracagi bir sey alacagi zaman arayan dostlara ihtiyacim yok ki benim. Onlarin da bana olmasin artik bi zahmet. Bu katiligimin vardir elbet bir nedeni.. incinmisligim olabilir mi, kirginligim, kiriklarim, kanayan ici fokur fokur kaynayan yaralarim??? Hepsi olabilir tabii.. 

Yoruldum hemde cok.. 'butun gun evdesin, istedigin gibi yatarsin kalkarsin, ne yapiyorsun ki butun gun, calismiyorsun ki, hep evdesin........' 

Sabah erkenden ufaklik ile kalkilir ve hayat baslar daha gozlerini ovalamadan hatta yikamadan goz kapaklarinin arasindan sizan minnacik isikla bebegini doyurur anne. Sonra kalkar, yuzunu yikar, kahvaltiyi hazirlar, herkes doyar ama o ayak ustu yer bisiler iste o an ne bulduysa, sonra sofrayi toplar, bulasiklari toplar, yatagini toplar, cocuklarin yatagini ve ustlerinden cikani toplar, kocasinin ardini toplar, oraya buraya atilmis fatura, kitap, defter, kagit, kalem ne varsa onu toplar da bi sacini toplayamaz. Arada zor bela atar kendi tuvalete oyle ya o da insan.. Sonra sonunda bi uzerini degistirir alir cocugunu yanina katip, vurur kendini carsi pazar market artik Allah ne verdiyse tasimaya.. en taze sebzeleri alir, market raflarinda tek tek tarihlerine icindeki e maddelerine bakip alir alacaklarini sirf evlatlari saglikli olsun diye.. yuklenir artik kiloyla deterjani, patatesi, sogani bir elinde bebek arabasi, aglayan cocuguna uzatti bir parca muz ya da bir iki biskuvi ile kan ter icinde varir eve. Bebegi acikmistir ama anne acikmaz hic. Bir gun onceden hazir ettigi corbasini yavrusuna yedirmek uzere ocaga koyar hemen, aceleyle yikar ellerini, dogru mutfaga, aldiklarini yerlestirir hemen, bir yandan sofrayi kurar cocuklarin karni doyacak sonucta. Doyurur yavrularini, altini acar, paklar, ustunu degistirir, sonra haydi sallamaya bebegi uyuyacak sonucta.. ve birkac saatlik uykusu sirasinda cogugunun yapamadigi ne varsa yapmaya calisir bu anne.. aksam yemegini koyar hemen atese, ayak ustu yemege calisir yemesi gerekenleri, oyle ya kocasina guzel gorunecek, saglikli olacak diye bir de diyet yapar bu anne, sonra yemek piserken yikanan camasirlari asar, kuruyanlari katlar, getirir hemen acar utu masasini onlari utuler. Rahat vermes uyanirsa bebegi o yuzden o uyurken bitirmek ister tum islerini, arada bir kahve yapip icebilirse ne lukstur ona bu.. sonra kosar adim utulenenleri yerlestirir, utu masasi, utu itinayla kalkar yerlerine, bir koca su alinir, tertemiz yapilir balkon olur ya cikariz belki... ve bebek uyanir, buyuk kuzu okuldan gelir, onlarin ustu degisir, kaldirilir, paklanir cocuklar, yemekleri konur yedirilir, sofra toplanir yine, yine bulasiklar kaldirilir. Varsa disarida yapilacak terzi, kuru temizleme vs isi iki ara bi dere o is halledilir aksam olmadan, copler atilir, gelirken taze ekmek alinir hemen aksam yemegi icin son hazirliklar yapilir. Evin babasi gelir eve elini yuzunu yikar sofraya oturur yer ve kosesine oturur cayini kahvesini bekler anne tukenmis bir halde kalkar sofrayi toplar kahve cay ne olursa o an yapar birlikte icerler, icerken anne yine oyuncaklari toplar arada bebegin bezini degistirir, yemegini yedirir, ustunu degistirir, meyvelerini soyar verir evdekilere. Gece olur yatma vakti herkes gunu tamamlamis yatar, anne bebegini sallar doyurur uyutur sonra bir gun sonrasi icin en azindan corbasini koyar atese o arada yerleri siler supurur, toz alir yatmadan once sonra oturur  nerden cikti bu master diye diye odevlerine bakar, bildirilerine bir kac cumle ekler, vizelere az kalmistir bisiler okumak ister yapar yapamaz ve sonra kalkar, banyoyu temizler, birkac satir bisiler yazar ve bitkin gozlerle yatagina uzanir, daha gozlerini kapatmak istemeden kapanir gozleri ve uykuya dalar, derin uykuya.. ve sabah olur...

hani boyle butun gun yattigina inanilir ya annelerin evet anneler yatiyor bugun (!)...

Bir baska mesele bosluk, icimde tanimsiz bir bosluk var.. artik buraya ait degilim, bir arayisin kaybolusunda, onca istedigim seye ragmen ne istedigimi bilememenin verdigi bir bosluk. Hayallerimi yitiriyor olmanin verdigi bir aci ve bu aciyla guclenen ben.. hayallerimin pesinden kosmama cok az kaldi ama hala var.. bir gun bir sabah uyanacagim ve o gun hersey bambaska olacak ben artik olmak istedigim ben olacagim.. ben kimim sahi!!! sanirim bu soruyu sormak icin cok gec kaldim ama hic sormamakdan daha iyi degil mi..

Artik ben varim.. birinin esi, birinin annesi degil BENim BEN...

20 Mart 2013

Cizik Pogaca


 Bunlari yapali baya zaman gecmis aslinda ama arsivdeki fotograflari ve tarifleri paylasma vaktidir diyorum :) Dun butun gun temizlik, yemek vs ugrastiktan sonra bugunu kendime ayirdim, ayaklarimi uzattim koydum laptopu dizlerime aldim suyumu elime basladim gecikmis tarifleri incelemeye ve bu pogacalarla baslamaya karar verdim. Goruntusu cok guzel, IG de sanirim yabanci bir paylasimdi bu goruntu veya Pinterest'te gormus olabilir. Kendi tarifime uyguladim bu sekilleri ve harika sonuc aldim, oyleyse sizlerle paylasabilirim diye dusunup basladim yazmaya :) Buyrunuz tarif...





MALZEMELER
1 su bardagi sut
1 su bardagi yogurt
1 su bardagi sivi yag
1/2 cay bardagi ilik su
1 paket kuru maya
1 tatli kasigi seker
1 yemek kasigi tuz
2 Yumurta sarisi (uzerine)
2 Yumurta beyazi (icine)
Aldigi kadar un

Ic Malzemeleri
Peynir
Maydanoz
2 Yumurta sarisi (uzerine)


YAPILISI

Yarim cay bardagi ilik suda kuru mayayi ve sekeri eritip, yogurma kabina alin. Sonra Yumurta aklari, sivi yag, sut ve yogurdu ekleyip, iyice karistirin. Tuzu ekleyip cirpin. Tuz eriyince unu ekleyin ve sert olmayan ve ele yapismayan bir hamur yogurun. Uzerini nemli bir bezle veya hamlu ile ortun ve yaklasik 3-4 saat dinlendirin. Bu arada peynir ve kiyilmis maydanozlari harmanlayin. Hamurunuz iyice kabardiysa, hamurdan istediginiz buyuklukte bezeler kopartip, unlanmis tepsiye dizin. Unlanmis tezgahta bezeleri elinizle acin ve bicakla bezenin bir tarafina kesikler atin. Hamurun kesik olmayan tarafina peynirli harcinizi koyun, kesik olan tarafi uzerine kapatin. Pogacalari yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin ve uzerine yumurta sarisi surup, 180-200 derecede isitilmis firinda pisirin. Firindan cikan pogacalarin yumusak olmasi icin uzerine havlu ortun ve ilidiktan sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN

17 Mart 2013

BAZLAMA

Bazlama diyince otomatikman agzimdan bazliycam iste gibi bir sozcuk cikiyor nedense :) gecenlerde Figencigimin Yemek ve Biz grubunda Sevgi Tekinalp blogcu arkadasimiz paylasmisti bazlamayi. Gorunce iste dedim bizimkiler buna bayilir haydi Nihan siva kollari ve denedim harika oldu. Zaten denemedigim seylerin tarifini vermiyorum blogumda. Once ben deneyecegim, bakalim tutuyor mu, tadi guzel mi?? Bunlar onemli, zira boyle durumlarla kendim karsilastigimda cok sinir oluyorum. Onca emek, malzeme cope gidiyor ve cidden boyle blogculara sinir oluyorum. O yuzden her daim once kendim deniyorum, kendim fotografliyorum, onaylamadigim hicbir tarifide paylasmiyorum. Tabii bazen denedigim, benim memnun kaldigim tariflerden baskalari memnun kalmayabilir ancak muhakkak yanlis uygulanan bir sey vardir. O yuzden tarifi sonuna kadar okuyup, o sekilde uygulamakta fayda var diyorum ve tarife geciyorum...


Malzemeler
Ilik su
1 paket kuru maya
1 yemek kasigi tuz
1 yemek kasigi seker
6 su bardagi un

Yapilisi
Seker ve kuru mayayi yarim bardak ilik suda eritin. Bu malzemeler eriyince icine tuzu ekleyip onu da eritin. Unu yogurma kabina alin, mayali suyu unun uzerine dokun. Daha sonra yavas yavas ilik su dokerek hamuru yogurun. Yogurdugunuz hamur, hafif ele yapisan, yumusak bir hamur olmalidir. Daha sonra hamurun uzerine nemli bez ortup, mayalanmasini bekleyin. Yaklasik 3-4 saatte mayalanir hamur ancak geceden de mayalayabilirsiniz. Mayalanan hamurdan bezeler yuvarlayip, un serpilmis tepsiye dizin. Pasta tabagi buyuklugunde, yarim parmak kalinliginda actiginiz hamurlari teflon tavada surekli ters yuz ederek pisirin. Atesinizi orta ateste ayarlarsaniz bazlamalariniz yanmamis olur. Bazlamalariniz piserken kabaracaktir. Pisen bazlamalari havlu uzerine koyun ve sicakken servis yapin.

AFIYET OLSUN

Kiymali Kapali Ev Pidesi


Bugun esimin dogum gunu. O pek sevmez pasta, merasim. Bende onun yerine onun hosuna gidecek bu kapali ev pidelerini yaptim :) Ailecek hep birlikte yedik, gulduk, eglendik. Tabii ben sadece iki dilim yiyebildim malum diyetteyim ama olsun evde herkes keyifle yedi, huzurla oturduk hepbilikte o bana yetti zaten :) Iyi ki dogdun kocacik. Saglikli, mutlu, hayirli, huzurlu nice guzel gunlerimiz olsun insallah...



MALZEMELER

Hamuru Icin Malzemeler
2 su bardagi ilik sut
1 su bardagi sivi yag
1 paket kuru maya
1 yemek kasigi seker
1 yemek kasigi tuz
Un

Ic Malzemeleri
250 gr. kiyma
1 adet rendelenmis veya rondoda kiyilmis sogan
4 adet orta boy rendelenmis veya rondoda kiyilmis domates
1 demet maydaniz
Karabiber
Tuz
Sivi yag
1/2 su bardagi su

Uzeri Icin Malzemeler
2 yumurta sarisi
Tereyagi




YAPILISI

Ilik sute maya ve sekeri ekleyip iyice cirpin. Maya ve seker eridikten sonra tuzunu ilave edin, onu da cirparak eritin ve uzerine sivi yagi ekleyip, aldigi kadan un ekleyin. Hamur elinize yapismayacak kivamda ancak sert olmamalidir. Sonra hamurun uzerine nemli bir bez ortun ve kabarmasini bekleyin. Yaklasik 4-5 saat icinde kabaracaktir. Hamurun kabarmasina yakin ic malzemelerini bir kabin icinde iyice harmanlayin ve biraz su ile harci sulandirarak yumusatin. Hamur mayalandiktan sonra tezgahin uzerine un serpin ve istediginiz buyuklukte bezeler kopartarak elinizle, tezgahin uzerinde oval bir sekilde acin, icine cig olarak harcinizi surun ve hamurun iki tarafini ortada birlestirerek sikica kapatin. Pideleri yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin. Uzerine yumurta sarisi surup, 200-250 derecede isitilmis firinda pisirin. Pistikten hemen sonra servis tabagina alip, uzerine tereyagi surerek, ister butun olarak, isterseniz dilimleyerek servis yapin.

AFIYET OLSUN

28 Şubat 2013

ORGU POGACA



Elmali milfoy yapmistim bir zamanlar boyle orgu seklinde. Cok zevkli bir calisma ve sonuc mukemmel. Mayali pogaca tarifimi cok seviyorum, yumusacik, puf puf bir tarif, herkes cok begeniyor. Yine onu yapmak istedim ama bu kez klasik yuvarlaktan cikip milfoydeki gibi yaptim. Kapis kapis yendi, bende sevildigine mutlu olmakla yetindim kefirimi ictim meyvemi yedim :) Yaza kadar verilecek epey bir kilom var biliyorsunuz. Bunun hikayesini diger blogumda yaziyorum, bakmak isterseniz Kirmizi Kurdeleli Siyah Tutu...


MALZEMELER
1 su bardagi sut
1 su bardagi yogurt
1 su bardagi sivi yag
1 tatli kasigindan biraz fazla tuz
1 tatli kasigi seker
1 paket kuru maya
1 yumurta (sarisi uzerine surulecek)
Aldigi kadar un

Ic Malzemesi Icin
Peynir
Maydanoz


YAPILISI
Sutu cok hafif ilitin ama sicak olmasin. Maya sicagi sevmez cunku. Icine mayayi ve sekeri ekleyip, eriyene kadar karistin. Sonra yogurdu, sivi yagi ekleyin, tuzunu ekleyip, eritin. Yumurtanin akini ekleyin, sarisini uzerine surmek icin ayirin. Yavas yavas unu eklemeye baslayin ve guzelce yogurun. Hamur ne civik, ne de cok sert olmamali. Yumusak kivamli bir hamur olacak. Hamurun uzerine nemli bir havlu ortun ve dinlenmeye birakin. Hamurunuz mayalandiktan sonra (yaklasik 4-5 saat yetecektir) hamurunuzdan istediginiz buyuklukte parcalar kopartin biraz unladiginiz tezgahinizin uzerinde elinizde ikinci resimdeki gibi yassi bir hamur acin, merdaneye gerek yoktur. Keskin bir bicakla karsilikli, esit ve derin cizikler atin. Tam orta kisma maydanozlu ve peynirli harci harmanlayip, birer kasik kadar yerlestirin. Daha sonra kestiginiz her bir cizgideki hamuru peynirli harcin uzerine, karsisindaki hamuruda onun uzerine kapatarak adeta sac orgusu yapiyormus gibi hamurunuzu kapatin. Cok fazla aralik vermemeye, hamurlari ust uste getirmeye calisin ki harciniz disariya tasmasin. Buna benzer bir tarif olan elmali milfoy tatlimin tarifinde de yapim asamalari mevcut oradan da incelemek isterseniz buraya tiklayin. Hamurlari ordukten sonra ucunu bicakla kesip duzeltebilirsiniz. Yagli kagit serilmis firin tepsisine dizilen pogacalarin uzerine yumurta sarisi surup, onceden 200 derecede isitilmis firinda pisirin. Firindan cikar cikmaz uzerine havlu ortun, boylece yumusacik pogacalariniz olacak. Ilidiktan sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN


GOKKUSAGI TATLISI/IKI RENKLI REVANI


Bu tatliyi yillar once nerede gormustum hic hatirlamiyorum sanirim blogumu actigim ilk yillardir 2007 filan. Bugun misafirlerime bu tatliyi yapmak istedim ama ne adi ne tarifi aklimda degildi hemen google amcaya sordum, sagolsun hic bir sorumu karsiliksiz birakmaz :) Tabii benzer bir cok tarif cikti karsima ama eskilerden ve pek cok kere tarifini deneyip memnun kaldigim Portakal Agacinin tarifi ile yapmak en garanti yoldu benim icin. Hic dusunmeden tarifi not ettim ve hemen yaptim. Diyette oldugum icin ben tadina bakamiyorum ama anneannem onayladi 'nefis olmus' :) oyleyse bende size hic dusunmeden tavsiye edebilirim bu tatliyi...


Malzemeler

Keki Icin
3 yumurta
1 cay bardagi seker
3 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi siviyag
3 cay bardagi irmik
3 cay bardagi un
2 paket kabartma tozu

Serbeti Icin
3 su bardagi su
3 su bardagi toz seker
1 dilim limon suyu

Diger Malzemeler
1 kucuk paket kakao
Damla cikolata
Cekilmis ceviz
Hindistan cevizi
Koyu krema veya kaymak


YAPILISI

Serbet malzemelerini tencereye koyup, kaynatin ve sogumaya birakin. Cirpma kabinda yumurta ve sekeri kopurene kadar cirpin sonra diger malzemeleri icine karistirip, homojen bir kivam alana kadar cirpin. Buyukce bir cam kalibi yaglayin ve unlayin sonra harci dokun ve onceden 200 derecede isitilmis firinda pisirin. Kekiniz pistikten sonra baska bir kaba ters olarak cikartin ve agzi keskin bir kalipla veya bardakla yuvarlaklar kesin. Hazirladiginiz serbeti kestiginiz ve artan keklerin uzerinde bir iki defa gezdirin. Kestiginiz yuvarlaklari servis tabagina alin ve kalan keklerin icine kakaoyu ve bir miktar hindistan cevizini ilave edip, hafifce yogurun ve yuvarlak dilimlerden daha kucuk parlacalar alip, keklerin uzerine koyun. Kremayi veya kaymagi krema sikma aparatina doldurup en ustune sekil verin. Damla cikolata ve ceviz parcalariyla susleyin. Arzuya gore hindistan cevizi, findik, badem, antep fistigi, renkli sekerler ilede susleyebilirsiniz. Soguduktan sonra servis yapin.
AFIYET OLSUN

Meyveli ve Cikolatali Yarisma Pastalarim


Gecen yil bu iki pasta ile katilmistim yarismaya. Kremali pastalarda 1. oldular genelde 2. ve 3.lugu aldik. Seker hamurunu goruntu olarak sevsemde, favorim kremali pastalar. Bu yuzden kremali pastalar yapmayi daha cok seviyorum. Aslinda ben pasta yapmayi cok seviyorum desek daha dogru olacak :)


MALZEMELER
Pandispanya Icin (1 pandispanya icin)
1 su bardagi yumurta (4-5 adet)
1 su bardagi seker
1 su bardagi un
1 yemek kasigi sut 
1 yemek kasigi sivi yag

Krema Icin (1 pasta icin)
250 gram sut
1/2 su bardagi seker
2 cay kasigi nisasta
3 yumurta sarisi
1 paket vanilya

Suslemek Icin
Tropikal Meyveler
Parca yada damla Cikolata
Kakao
2 paket krem santi
Sut

YAPILISI
Oncelikle krem santiyi 1,5 bardak sutle cirpin ve buzdolabina kaldirin. Sonra krema malzemelerini bir tencereye alin ve surekli karistirarak muhallebi kivamina gelene kadar pisirin. Surekli karistirarak sogutun. Pandispanya icin seker ve yumurtalari 15 dakika kadar mikserle cirpin ve unu ilave edip, sut ve sivi yagi da ekledikten sonra iyice karistirin. Kalibini yaglayin ve unlayin veya yagli kagit serin, uzerine harci dokup, 180 derece firinda pisirin. Pandispanya soguduktan sonra ikiye bolun, her iki katinida sutle islatin. Servis tabagina pandispanyanin bir katini koyun, uzerine kremanizin bir kismini surun ve tropikal meyvelerle veya cikolata parcalari ile kaplayin. Sonra pandispanyanin diger katini yerlestirin. Kremanin kalan kismina biraz krem santi ekleyip karistirin ve pastanizin uzerini kaplayin. Pastanizin kenarlarini kalan krem santiyi, krema sikma aparatina koyup susleyin. Cikolatanizi benmari usulu, buharda eritip, yagli kagit uzerinde degisik sekiller verip, buzdolabinda dondurarak pastanizi susleyebilirsiniz. Aydinger kagidi uzerine istediginiz sekilleri cizip, makasla keserek bu kagidi pastanizin uzerine tutup, kakao ile degisik motifler olusturabilirsiniz. Veya meyveli pastalarda tropikal meyvelerle pastanizin uzerini kaplayabilirsiniz. Pastalarinizi bir gun buzdolabinda dinlendikten sonra servis yapmaniz daha lezzetli olmalarini saglayacaktir.

AFIYET OLSUN


BALKABAGI PASTASI


Ne cok seviyorum bu balkabagini ben. Suan buzlukta haslanmis balkabaklari duruyor :) ama onlar benim saglikli beslenme listelerimin 13.sundeki corba icin sakli :)) Gecen yil yapmistim bunu komsumla birlikte. Inanilmaz guzel bir lezzeti vardi, cok begenmistim hatta bayilmistim. Sonra gittim aradim taradim balkabagi buldum dayandim komsumun kapisina, sagolsun kirmadi geldi birlikte yaptik. Yapis o yapis patladi gitti diyecegim ama o patlamadan biz yemekten patladik. Simdi yillardir aldigim kilolarimi verme cabasi icinde oldugumdan boyle seyler yapamiyorum ama yine de blogumda tarifi olsun, isteyenler yapsin yesin dimi :)


MALZEMELER
Balkabagi
Seker
Potibor biskuvi
2 paket krem santi
Ceviz
Sut

YAPILISI
2 paket krem santiyi 1,5 bardak sutle cirpin ve buzdolabina kaldirin. Istediginiz miktar cevizi rondodan gecirip, kenara koyun. En buyuk boy tencereniz dolacak sekilde kabaklari dograyin ve tencereye doldurun. Sekeri gozkarari koydum uzerini ortecek kadar. Seker orani sizin sekeri sevip sevmemenize bagli, o yuzden damak zevkinize gore azaltip, arttirabilirsiniz. Sonra tencereyi ocaga koyup, kapagini kapatin ve orta ateste pisirin. Icine biraz su koyabilirsiniz. Arada kontrol ederek, iyice eriyene kadar pisirin. Kabaklar pistiginde pure olacak kivamda olmalidir. Pisen kabaklari pure yapma aparati veya catal yardimiyla iyice ezin. Buyukce dikdortgen bir kalibin dibini sutle islatin ve bir kat potibor biskuvi doseyin. Uzerine pure haline getirdiginiz balkabaklarindan biraz yayin ve rondoda cektiginiz cevizlerden serpistirin. Sonra tekrar potibor biskuvi dizin ve yine uzerine balkabagi puresi doseyin, uzerine ceviz serpin. Pure bitene kadar bu isleme devam edin. En son kat pureyi koyduktan sonra iyice sogumasini bekleyin. Pure iyice soguduktan sonra, dolapta iyice donmus olan krem santi ile uzerini kaplayin. En son olarak cevizle uzerini susleyip, buzdolabina kaldirin. Soguk olarak servis yapin.

AFIYET OLSUN



27 Şubat 2013

IRMIK HELVASI



MALZEMELER

1 bardak irmik
1/2 bardak sivi yag
Ceviz, fistik
Tarcin

Serbeti Icin
2 bardak sut (yarisi su da olabilir)
1 bardak seker

YAPILISI
Serbet malzemelerini kaynatin. Ayri bir kapta yag ve irmigi surekli karistirarak rengi koyulana kadar kavurun sonra serbeti icine ekleyip biraz daha pisirin, fistik ve ceviz koyup karistirin, ocaktan alip, kapagini kapatin ve uzerine bir havlu ortup yarim saat dinlendirin. Sonra servis tabagina alip tarcin ile susleyerek servis yapin.

AFIYET OLSUN

MUZLU PASTA


Benim oglumun yedigi tek pasta diyebilirim bu pasta icin. Muzlu olursa yer, bir de icinde cilek olmayan ama cilekli kremayla hazirlanmis olursa yer pastayi :) ah benim oglum guzel oglum cok yemek secer :) Iste bu pastayi da bir gece vakti, sirf oglusum istedigi icin yapmistim kendisi 2-3 dilim yedi kalani komsulara dagittik :)  Hazir kremali pastalari cok sevmesemde cogu zaman vakit darligindan kullanmak zorunda kaliyorum, iste bu acele pastada oyle bir pasta oldu...
MALZEMELER

Pandispanya Icin
1 su bardagi (4-5 adet) yumurta
1 su bardagi seker
1 su bardagi un
 1 yemek kasigi sivi yag 
1 yemek kasigi sut

Krema Icin
2 paket krem santi
1 paket pasta kremasi
Sut

Suslemek Icin
Muz
Damla Cikolata

Yapilisi
Seker ve yumurtalari 10-15 dakika iyice krema kivamina gelene kadar cirpin. Sonra un ve diger malzemeleri ekleyerek iyice homojen olana kadar cirpmaya devam edin. Yagli kagit serilmis kelepceli kaliba dokup, 180 derece firinda pisirin. Pandispanya piserken pasta kremasi ve krem santiyi uzerindeki sut olcusunun yarisi ile cirpin. Pisen pandispanyayi soguduktan sonra ortadan ikiye kesin ve her iki katinida sut ile islatin. Pandispanyanin ust katini servis tepsinizin altina koyun uzerine pasta kremasini surun ve muzlari dilimleyerek uzerine ust kat pandispanyayi yerlestirin. Pandispanyanin her yeririni krem santi ile kaplayin ve dilediginiz sekilde susleyip, damla cikolatalar ve muz dilimleri koyun. Pastanizi bir gece dinlendirip servis yaparsaniz cok daha lezzetli olacaktir.

AFIYET OLSUN

26 Şubat 2013

BULGURLU ETLI SEBZELI BOREK


MALZEMELER

Ic Malzemesi
1 su bardagi kisirlik bulgur
250 gr yagsiz dana kiyma
3 sap pirasa
1/4 lahana
2-3 adet havuc
2 adet sogan
2 adet patates
Sivi yag
Karabiber
Tuz

Dis Malzemesi
Yufka
Yumurta sarisi
Susam
Sivi yag
Su
Sut

Yapilisi
Genis bir tencerede cok az yag ile soganlari yemeklik dograyip kavurun sonra kiymayi ekleyip kavurmaya devam edin. Kiyma hafif pistikten sonra ince ince kiyilmis pirasalari, lahanayi ekleyin ve kavurmaya devam edin. Rendelediginiz havuc ve patatesleri ekledikten sonra karabiber ve tuzunu ayarlayip, bulgurunu ekleyin ve biraz daha kavurup ocaktan alin. Firini 200 derecede isitmaya baslayin. Yufkalarinizi serin ve ayri bir yerde biraz su, sut, sivi yag ve tuz karsimi hazirlayin ve bunu firca yardimiyla yufkalariniza surup, yufkalarin bir kenarina harcinizi doseyin ve rulo olacak sekilde yufkalarinizi sarin. Arnavutlukteki gibi yufkalariniz cok ince ve kare seklindeyse o zaman iki uc kat yufka kullanin ancak Turkiye'de ki yufkalarda tek kat yeterli olacaktir. Hazirladiginiz rulolari yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin, uzerlerine yumurta sarisi surup, susam ekeleyin ve firina verin. Firindan cikan boreklerinizin uzerine havlu orterseniz borekleriniz yumusar ancak citir seviyorsaniz hic bir sey ortmeden sogumasini bekleyip servis yapin. Firina vermeden once dilimlerseniz sizin icin daha kolay olacaktir.

AFIYET OLSUN

ZEYTINLI RULOLAR



Bu zeytinlilere bayilacaginiza eminim. Kagit ve kalemleriniz hazirsa iste basliyorum anlatmaya :)


MALZEMELER
1 Su Bardagi Ilik Sut
1 Su Bardagi Sivi Yag
1 Su Bardagi Yogurt
1 Yumurta Sarisi (Uzerine Surmek Icin)
1 Tatli Kasigi Tuz
1 Tatli Kasigi Seker
1 Kucuk Paket Toz Maya (Veya 1 Tepeleme Yemek Kasigi)
Aldigi Kadar Un (Yumusak Bir Hamur Olacak Kadar)

Ic Harci Icin
1 Kase cekirdekleri cikartilmis ve rondodan gecirilmis zeytin
2 domates rondodan gecirilmis
2 biber rondodan gecirilmis
1 Tatli kasigi kekik
1 Yemek kasigi salca
Sivi yag
Tuz

YAPILISI
Ilik sutte toz mayayi eritip, butun malzemeleri karistirin ve yavas yavas un ekleyerek, yumusak bir hamur elde edene kadar yogurun. Hamurun uzerine nemli bir bez koyup, mayalanana kadar dinlendirin. Hamurun hacmi iki katina cikmis olacak. Hamur mayalanirken ic harcini hazirlayabilirsiniz. Tum malzemeleri bir kabin icinde karistirmaniz yeterli, burada onemli olan malzemelerin rondodan gecirilmis olmasidir. Mayalanan hamuru, un serptiginiz tezgahta gelisi guzel acin ve icine her yerine gelecek sekilde harcinizi surun ve hamuru rulo seklinde katlayip, dilimleyerek yagli kagit serilmis tepsiye dizin ve uzerlerine yumurta sarisi surup, 200 derece firinda, uzerleri kizarana kadar pisirin. Pogacalar pistikten sonra uzerlerine bez ortup 5-10 dakika dinlendirdikten sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN

25 Şubat 2013

KEPEKLI SUTLU EKMEK


Evde kepekli ekmek yapanlar vardir muhakkak. Bu benim ilk kepekli ekmek denemem oldu ve geercektende muhtesem oldu kendileri :) Yulaf ezmesi ile susledigim kepekli ekmegimin lezzeti o kadar guzeldi ki bizim ev halki resmen kek yapmisim gibi oturup yediler, snairim bunu siklikla yapmamam gerek :) 


MALZEMELER
1 Yumurta
1 Paket kuru maya
1 Su bardagi sut
1/2 cay bardagi zeytin yagi
1 tepeleme cay kasigi tuz
2 cay kasigi seker
3 su bardagi kepekli un
Yulaf ezmesi

YAPILISI
Ilik sutle mayayi eritin, yumurtanin sarisindan bir cay kasigi ayirin ve butun malzemeleri harmanlayip, hamuru iyice yogurun. Uzerine bez ortup, yarim saat dinlendirin. Dinlenen hamuru bir kere daha yogurup, uzun kek kalibina, yagli kagit serip, hamuru yerlestirin. Hamurun uzerine bicakla cizikler atip, ayirdiginiz yumurta sarisini, cok az sutle acip, hamurun uzerine surun. Hamurunuzun uzerine yulaf ezmesi serpin, 180 derece firinda, 35 dakika pisirin. Biraz soguduktan sonra dilimleyip, servis yapin.

AFIYET OLSUN

Kepekli Biberiyeli Focaccia

 Focaccia blog dunyasinda yemek blogu yazmaya basladigim 2007 yilinda tanistigim bir lezzet. Tadi ekmekten cok doyurucu bir hamur isi gibi, sicakken mis gibi kokusuyla insanin basini donduren bir lezzet. Biberiyeyle olan su gunlerdeki hasirnesirligim yuzunden olacak aklima dusuverdi Focaccia ama ben beyaz un yemiyorum eee ne olacak benim halim, ben simdi Focaccia yiyemeyecek miyim?? Iste hemen bir simsek cakti kafamin icinde 'hayir! yiyeceksin' ve aldim elime kepekli unumu basladim yogurmaya, bu kadar lezzetli olacagini gercekten tahmin etmiyordum ama harika kabaran hamurumdan leziz bir kepekli Focaccia cikti ortaya. Ucundan kesip tadina baktim tuzu, tadi yerindeydi. Hemen evdekilere birer dilimcik ikram ettim, zira goz hakkidir :) geri kalani hemen strecleyip kaldirdim. Listemde kepekli ekmek dendiginde bir dilim yiyecegim kendisinden :) Gelelim tarife. Tarif icin bir cok bloga bakabilirsiniz, asagi yukari hepsi ayni malzemeler icerir ki zaten ekmegin ana malzemeleridir bunlar, bu yuzden ben listelerime aykiri olmadan yapabilecegim bir ekmek yapmaya calistim, basardimda sanirim. Iste tarif...

Malzemeler
1/2 paket instant kuru maya
1 cay kasigi deniz tuzu veya normal tuz
1 bardak ilik su
2 yemek kasigi yagsiz sut
2 yemek kasigi zeytin yagi
Kuru feslegen
Biberiye

Yapilisi
Tuz ve kuru mayayi derin bir kabin icine alin ve ilik suyla bunlari iyice eritip icerisine sutu ve zeytinyagini ilave edin. Kepekli unu yavas yavas dokerek, yumusak bir hamur elde edene kadar iyice yogurun. Hamuru ne kadar cok yogurursaniz, ekmeginiz o kadar guzel olur. Hamurunuzun uzerine nemli bir bez ortup, hamur iyice kabarana kadar bekleyin. Kabaran hamuru alip, yagli kagit serilmis firin tepsisinde elinizle bastirip yayin, uzerine parmaklarinizla delikler acin. Ayri bir kapta bir cimdik deniz tuzunu, feslegeni, biberiye ve zeytin yagini karistirip, slikon firca ile ekmegin uzerine iyice yedirin ve 180 derecede isitilmis firinda 25-30 dakika pisirin. Ekmek sicakken uzerine bir havlu ortun ve ilidiktan sonra dilimleyin.

AFIYET OLSUN

Cookie Monster Cup Cake/Kurabiye Canavari Kap Kek


Bugun telefonda bu kapkeklerden bahsettigimi duyan buyuk oglusum "anne bizde yapalim" diyince dayanamadim, hadi o zaman yardim et, birlikte yapalim" dedim, kalktik koyulduk ise. Bir tur pisen kap keklerin ardindan ikinci turu firina attik ki elektrikler kesildi. Bu aralar anlamadigimiz bir sorundan dolayi surekli bizim binada elektrikler gidiyor ve birkac yerde. Ama bu iyi olmadi cunku kap kekler pismedi. Neyse dedik, bir 12'lik kalip kap kekimiz pismis hali hazirda elimizde onlari susleyelim. Krem santiyi elektrik olmadanda yapabiliriz, biraz cok cirpmam gereksede yapabilirim :) Gida boyalarimizda var. Aslinda onceden bilseydim yapacagimizi kremalari onceden hazirlamak daha mantikli. Birde gozler icin beyaz kisma beyaz cikolata eritecektik ama beyaz cikolatamiz yoktu, karanlikta cikmakda istemedik, krema kullandik. Ama siz benmari usulu erittiginiz cikolatalarinizi cay kasigi ile daire seklinde yagli kagida surup, buzlukta dondurup kullanabilirsiniz. Kek olarakda yumusak olusunu cok sevdigi icin benim kuzu, pandispanya hazirladik, neyseki onu cirparken gitmedi elektrik :) Buyrun evde kolayca hazirlayip, kuzularinizi mutlu edebileceginiz kurabiye canavarlarinin tarifi...


Malzemeler

Pandispanya Icin
1 su bardagi yumurta
1 su bardagi seker
1 su bardagi un

Krema Icin
2 paket krem santi
1,5 su bardagi sut
Kirmizi ve mavi gida boyasi

Suslemek Icin
Kurabiye veya biskuvi
Cikolata

Yapilisi
Pandispanya icin oncelikle yumurtalari ve sekeri 15 dakika kadar once dusuk, sonra yuksek devirde cirpin. Iyice krema kivamina gelen karisima elenmis un ekleyip, iyice harmanlayin. Sonra kagittan kaliplari, slikon kaliba yada teflon kaliba yerlestirin (yayilmamasi icin) ve 150 derece firinda pisirin. Bu arada krema malzemelerini cirpin ve uce ayri kaba paylastirip, biri beyaz biri kirmizi ve biri de mavi olacak sekilde gida boyalari ile renklendirin. Tek kullanimlik krema sikma aparatlari bu ic icin birebir. Onlara paylastirilan kremalari dondurucuda 10-15 dakika kadar bekletin. Bu arada pisen kekleri firindan cikartip, uzerine bir havlu ortun ve sogumasini bekleyin. Soguyan keklerin uzerine, donmus kremalari uygun krema sikma ucuyla susleyerek uygulayin. Gozlerini beyaz krem santi veya benmari usulu erittiginiz beyaz cikolatalari yagli kagida surup, dondurarak yapabilirsiniz. Beyaz kremanin uzerine de siyah damla cikolatalar yerlestirip, keklerinizi dolaba kaldirin. Bir gun dinlendikten sonra servis yapmaniz, lezzet acisindan daha guzel olacaktir.

AFIYET OLSUN

KIZARTMA MANTI


Kayserili hemsire bir komsum var. 1,5 yil once geldiler buraya ancak biz bu yil pek samimi olduk, ancak onlar gidecekler. Turkiye'ye donecekler yazin. Biz de bu birlikte gecirdigimiz gunleri, cocuklarimiza degisik seyler yaparak geciriyoruz. Bu kizartma mantiyida iste o hemsire arkadasimdan ogrendim. Tabii benim gibi diyette olanlarin, kolestrolu olanlarin yememesi gereken bir manti bu ancak cocuklariniza, misafirlerinize ikram edebileceginiz harika bir lezzet oldugunu soyleyebilirim.



Malzemeler

Ici Icin
250 gr. kiyma
Kiyilmis maydanoz
Rendelenmis sogan
Karabiber
Tuz

Hamuru Icin
2 bardak elenmis un
1 yumurta
Tuz
Su

Sosu Icin
Domates salcasi
Sivi yag
Su
Sarimsak
Yogurt
Tuz

Yapilisi
Hamur malzemelerini su haric karistirip, yavas yavas su ilave edilerek, yumusak bir hamur elde edilir. Hamur dinlenirken, ic malzemelerini bir kabin icinde karistirin. Hamurdan kucuk bezeler kopartip, unlanmis tezgahta cok ince veya cok kalin olmayacak sekilde, Turk mantisi hamurundan biraz daha kalin acip, istediginiz buyuklukte karelere bolun ve ic malzemelerini bu kerelere yerlestirip, manti birlestirir gibi dort kosesini tutup, birlestirin. Hazirladiginiz mantilari yagli kagit serilmis tepsiye dizin. Unlu tepsiye dizmeyin cunku kizartirken yagi kirletiyor. Tavada yagi kizdirip, hazirladiginiz mantilari kizartin ve servis tabagina alin. Sarimsakli yogurt hazirlayip, uzerine dokun. Cezvede biraz domates salcasini biraz sivi yag ve su ile acip kaynatin ve bu sosu yogurtlu kizartma mantinin uzerine dokup, servis yapin.

AFIYET OLSUN

Sekerli Anneanne Kurabiyesi


Cocukkenden biliyorum bu lezzeti sekerli kurabiye derdik biz buna. Bir gun Instagramdan bir arkadasim anneannesinin kurabiyelerini paylasinca hemen o gunlere gidiverdim ve tabii hemen tarif istedim sagolsun kirmadi hemen gonderdi ve inanilmaz bir seydi bu harika kurabiyeler adeta cocuklugumu getirmisti yeniden bana. Iki tepsi kadar cikiyor bu kurabiyeler, oldukca fazla cikiyor yani 50-60 tane kurabiyeniz oluyor ama bu kurabiyelerin en guzel yanlarindan biri buzlukta saklayabiliyorsunuz, boylece ani bir misafirde ikram edebileceginiz harika kurabiyeleriniz oluyor, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler
3 yumurta
6 kahve fincani toz seker
3 kahve fincani yogurt
2 kahve fincani zeytin yagi
1 kahve fincani misirozu yagi
1 portakal kabugu rendesi
1/2 limon suyu
2 tepeleme cay kasigi karbonat
Aldigi kadar un

Yapilisi
Yumurta, toz seker, yogurt ve sivi yag bir kaba konur ve mikserle iyice cirpilir. Ayri bir yerde karbonatin uzerine limon suyu dokulur ve kabaran bu karisim cirptiginiz yumurtali karisima eklenir. Portakal rendeside ilave edilip,iyice karistirdiktan sonra uzerine yavas yavas un eklenerek hamur yogurulur. Istege bagli olarak yogurulan hamur bir gece buzdolabinda dinlendirilir, eger vaktiniz yoksa hemende sekillendirebilirsiniz oylede cok lezzetli oluyor. Hamurdan istediginiz buyuklukte parcalar kopartip, yuvarladiktan sonra, ust kismini sekere batirip, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizilir ve 170 derece firinda alti kizarincaya kadar pisirilir. Bu kurabiyelerin uzeri kizarmiyor. Bu nedenle altini kontrol etmek gerekiyor. Kurabiyeler ilidiktan sonra buzdolabi posetlerinde muhafaza edin veya buzlukta saklayin. Kurabiye kavanozu yada kutuda durursa kurabiyeleriniz kuruyabilir, bu nedenle poset kullanmakta fayda var.

AFIYET OLSUN

Kremali Mantarli Tavuk




Ne kadar oldu bloga tarif koymayali derseniz cooookkkkkkkkkkkkk oldu. Hayat oyle bir hizli akip geciyor ki yasamin pesinden kosmaktan, hizla yapilip yenen yemeklerden, cogu zaman fotograflansada bir turlu pc ye aktarilamayan fotograflardan ve tabii vakit bulunupta yazilamayan bir blogdan bahsetmeye gerek yok anladiniz siz bunu :) Malumunuz Agustos sonundan beri ben saglikli beslenmek adina birseyler yapiyor ve bunlarida Kirmizi Kurdeleli Siyah Tutu adindaki yeni blogumda anlatmaya calisiyorum. Yazdigim baska seyler, devam ettigim bir master programim var bunlarin yaninda yeni seyler deniyorum elbette ve fotograflarida cekiyorum ama cogu zaman tarifleride fotograflarida instagramda (ruzgarinkizi) paylasiyorum, sonra buraya yazmak icin zaman bulamiyorum. Kucuk oglusum uyuyor suan, bende bugun bos olmasamda kendime soz verdim birkac tarif verecegim sizlere iste onlardan birisi nefis bir lezzet olan mantarli tavuk hemde besamel soslu haydi buyrun tarife...


Malzemeler
1 tavugun gogsu (haslanmis)
1/2 kg mantar
Kasar peyniri
Sivi yag
Domates
Yesil biber
Kori
Tuz

Besamel Sos Icin
3 yemek kasigi un
100 gr. tereyagi
Sut
Tuz

Yapilisi
Haslanmis tavuk gogsunu istediginiz boyutlarda dograyin, taze mantarlari iri iri dograyip kenara ayirin. Genis bir tavada, ozellikle vok tava bu konuda isinize yarayacaktir, domates ve biberi biraz oldurun (miktari sizin zevkinize kalmis) ve icine tavuk ve mantari ekleyip, biraz kori, sivi yag ve tuz ile kavurun. Pisen ic malzemenizi tepsinize dokun ve uzerine biraz kasar peyniri rendeleyip, karistirin. Daha sonra ayri bir tencerede tereyagini eritip, unu kavurun, yavas yavas sut ilave ederek, cok kati olmayacak muhallebi kivaminda besamel sosunuzu hazirlayin ve tuzunu ayarladiktan sonra ic malzemenizin uzerine yarisini dokup, malzemeyi karistirin. Kalan sosuda uzerini kapatacak sekilde ortun ve uzerine kasar peyniri rendeleyerek, 200 derece firinda, uzeri kizarana kadar pisirin ve biraz soguduktan sonra dilimleyerek servis yapin.

AFIYET OLSUN