1 Nisan 2015

ISPANAKLI KİŞ


Ispanaklı Kiş nefis birşey. Bizim evde herkesçe beğenilmişti. İlk yaptığımda yani 2 sene önceydi. Nur içinde yatsın ananem de bizimleydi. O da çok sevmişti. Dün Instagram'da söz verdiğim üzere bugün tarifi paylaşıyorum sizlerle. Deneyenler bana yorum yazıp fikirlerini bildirirlerse çok sevinirim. Bir ayı daha geride bıraktık. Nisan ayı geldi, bahar geldi. Evlerimize, kalplerimize de bahar gelsin. Bu ay çok güzel geçsin diliyorum ve tarife geçiyorum...


MALZEMELER

5 tepeleme yemek kaşığı tereyağı (yaklaşık 150 gr.)
2 su bardağı un
6 yemek kaşığı buz gibi soğuk su
Çok az tuz

Harcı İçin
1 kg. ıspanak
Arzu ettiğiniz kadar tuzsuz lor peyniri (ben yarım kilo kullandım)
Biraz tuz
Sıvı yağ
200 ml. süt kreması

YAPILIŞI

Ispanakları güzelce yıkayın ve ayıklayın. Daha sonra ıspanakları doğrayın ve az bir sıvı yağ ile güzelce kavurun. Ispanaklar suyunu çektikten sonra biraz tuz ilave edin, istediğiniz miktar lor ilave edin. Son olarak süt kremasını ilave edip karıştırın ve biraz daha pişirip, soğuması için kenara alın. Tereyağı, biraz tuz ve unu güzelce yoğurun. Böyle pütür pütür bir karışım olacak. Daha sonra 5 yemek kaşığı buz gibi soğuk su ilave edip güzelce yoğurun. Daha sonra buzdolabı poşetine koyup 15-20 dakika buzdolabında dinlendirin. Hamur dinlenirken, iç harçta kendini güzelce toplamış oldu. Daha sonra hamuru açıp, yağladığım fırın kalıbına hamuru güzelce yerleştirin. Hem tabana hem de yanlara aynı yükseklikte yerleştirmeye özen gösterin. Daha sonra çiğ hamurun üzerine pişirip soğumaya bıraktığınız ıspanaklı harcı yerleştirin. Kişi fırına vermeden 15 dakika önce fırını 250 derecede ısıtmaya başlayın. Fırın ısındıktan sonra ayarı 220 dereceye düşürüp, hamur kızarana kadar pişirin. Kiş piştikten sonra fırından çıkartıp, 15-20 dakika dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis yapabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun. Herkese Nino'da sevgiler. 


Hiç yorum yok: