29 Ağustos 2008

Birtanecik Oglusumun Dogum Gunu

Bu yaz mutfakta epey bir vakit gecirdik dogrusu. Bizim ahalide neredeyse herkes yazin mi dogmus nedir, surekli pasta, borek, kosturmaca gitti. Benim icin en ozel gunlerden biriydi 26 Haziran. Birtanecik oglumuzun dogum gunuydu. Yine orumcek adamli pasta istedi kendileri. Erkek cocuklarinin bu orumcek adam hayranligi nedir hala anlamis degilim :) Bu yaz cok pasta yapacagimiz icin bir kac figur icin candan yakin Isil'cigimdan yardim istemistim. Sagolsun beni kirmadi. Yuzyuze gorusemedik ama gorusmeden bile bu kadar sicak bir dost edindindigim icin kendimi cok sansli hissediyorum. Isil figurleri Berna'nin dukkanina birakti sagolsun benim icin. Ama figurler elimde geldigi halde Istanbul-Izmir yolculuguna dayanamamis ve kirilmisti :( En kurtarabildigim figurse orumcek adam oldu. Yapistirdim, ellerini yeniden yaptim. Eldiven giymis bir orumcek adam oldu kendileri. Ama oglusum cok mutlu oldu. Bu herseye deger iste.
Bir dogum gununu daha guzel cesit cesit kurabiyelerle, ikramlarla kotarmis olduk. Kardesimle hummali bir calisma icine girdigimiz iki gunu anlatsam gunler alir ama kahkahalarla yapilan hazirliklar, cocuklarin mutlu yuz ifadeleri herseye degerdi. Minik yegenim ve oglusumun dogum gunleri yakin olunca, telasta cok oldu tabii. Ama hersey guzeldi ve biz cok mutluyduk. Bu harika bir duygu iste.

Partide hersey orumcek adamliydi, gorenler inanamadi. Davetiye, kostum, bardaklar, tabaklar, hatta gelen hediyelerde bile orumcek adam cikinca herkes kahkahayi basti. Annem 'evi orumcekler basti kacinnnn' diyince benim oglanin pek hosuna gitti. Ne diyim cocuklarimiz mutlu olsun yeterki. Yakisikli Prensim, biricik oglum benim. Baban ve ben senin gibi bir ogula sahip oldugumuz icin hergun sukrediyoruz. Iyiki varsin melegim, iyiki dogdun. Allah'im sana saglikli, hayirli, mutlu, huzurlu, uzun omurler versin, hersey istedigin gibi olsun bitanem. Seni cok seviyoruz...MALZEMELER

1 adet 3 katli hazir pasta tabani

Bogurtlen ve Seftali

2 Paket krem santi

Sut

Seker hamuru

Renkli gida boyalari

Yazi kalemi


YAPILISI

Pasta tabanini sutle islatin. Krem santiyi sutle hazirlayip, sogutun. Soguyan kremayi kekin arasina surup, bogurtlen ve seftali dilimlerini yerlestirin. Diger katida ayni sekilde hazirladiktan sonra kekin ust kismini meyvelerin uzerine kapatin ve ince bir tabaka halinde krema surun. Pastayi buzlukta 5-10 dakika dinlendirdikten sonra, beyaz seker hamuru ile kaplayip, yenilebilen yazi kalemi ile orumcek agi cizin. Gida boyalariyla renklendirilmis seker hamuruyla figurleri hazirlayip, altlarini hafifce firca yardimiyla islatin ve pastanin uzerine yerlestirin.


AFIYET OLSUN

58 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Canım nino'cuğum oğluşunun doğum günü kutlu olsun.Sağlıkla, sevdikleriyle nice mutlu yıllara... Oğlunuzun daha nice güzel günlerini de görürsünüz inşallah...
Pasta da her zamanki gibi süper olmuş canım, ellerine sağlık, ikinizi de öpüyorum,sevgilerimle ...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oy oy yerim o örümcek adamı ben:) maşallah:) Rabbim sizlerle birlikte nice hayırlı, sağlıklı yaşlara eriştirsin inşallah..
Pastanda nefis olmuş kuşum ,ellerine sağlık:)

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Nihancım Ahmet Erenin doğum günü kutlu olsun sağlıklı uzun bir ömür diliyorum canım .
Doğum günü pastası her zamanki gibi usta ellerden çıktığı belli ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler hayırlı ramazanlar

sevimin sayfasi dedi ki...

ninocum oglunun gecmis dogumgünü kutlu olsun daha nice mutlu saglikli ve basarili yillara
pasta harika olmus seninde isilinda ellerine saglik
öpüyorum canim

made in funda dedi ki...

canım maşallah oğlun pek şeker.benim oğlumda örümcekadam hastası.kıyafette pek yakışmış.nice güzel mutlu yılara.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Nihan cım,
Oğlusun yeni yası kutlu olsun. Saglıkla yasasın mutlu olsun:)

Cok sirin cıkmıs oğlunda, pasta için de ellerine saglık hayatım.
Opüyorum,

Figen Karavaş

oznurundunyasi dedi ki...

pasta süperr benim oğluşlar da bayılıyorlar bu örmümcek adam a..
sizin miniğe de nice mutlu mutlu uzun sağlıklı yıllar..
ellerinize sağlık..
sevgiler..
bu arada bu ikinci ziyaretim ama dönemediniz :(

HÜLYA dedi ki...

sevgili ninocum .. oğluşunun doğum günü kutlu olsun nice mutlu ve sağlıklı senelere inşallah..

pasta harika görünüyor sen söylemesen örümcek adamın tadilattan geçtiği anlaşılmıyor bile.. eee yine marifetlerini konuşturmuşsun bacım .. elelrine sağlık sevgiler

hayırlı ramazanlar

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar, ne güzel bir dönüş olmuş böyle...
Öncelikle nice güzel günleri birlikte yaşamanızı diliyoruz..
Diş buğdayı kurabiyelerinizi de çok sevdim... Bunu diğer hastalarıma da söyleyeceğim.. Diş hediği (buğdayı) artık şekil değiştirir...
Ailecek sevgilerimizi ve selamlarımızı bırakıyoruz..

Feyza Fidan dedi ki...

Canım benimmmm, ahada geldim..Ayoll azcık tatile gittim o yüzden anca geldim buraya :)))
Ahmetcimin geçmiş doğum günü kutlu olsun tabii yeğenininde..
Nasılsın canım bacım, nihayet evdesin ha :)
Gerçi resimleri önceden görmüştüm ama :)) yinede tekrar söyleyim ellerine sağlık herbişeyler enfes olmuş..Canım Ninom koskoccaman öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

Sevgili Nino,
öncelikle ziyaretin için teşekkürler.
Oğlunun hayrını görmeni dilerim umarım hayırlı bi evlat olur sizi hep güldürür,
pastası da çok gzl olmuş kıyafetini -örümcek ağlarını cetvel gibi çizmişsin :)tamir ettiğin de hiç belli değil,eline sağlık cnm.

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

pelince dedi ki...

Nino canım oğluşunun boyu uzamış çok şeker olmuş.Doğum günü kutlu olsun.Sağlıklı başarılı bir yıl olsun kuzucuğun için..
Pasta süper olmuş,ben çok beğendim...

Ellerine sağlık..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

sorma arkadaşım bende anlamıyorum nedense şu örümcek adam sevdalarını:)dün okul çantası aldık yine spidermanlı..ben bıktım ama onlar hala devam..


canım pastan nefis oğluşun nefis..
nice mutlu yıllar diliyorum oğluna ve yeğenine..doğumgünleri kutlu olsun..seninde ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım oğluna sağlıklı,sıhhatli,huzur ve başarı dolu uzun seneler dilerim,rabbim ayırmasın sizi...
Pasta enfes benim küçük oğlum Burak'ta spiderman hastası pasta çok cici ellerine sağlık ,iyi hafta sonları ve hayırlı ramazanlar dilerim,öptüm...

meleginmarifetleri dedi ki...

Hepsi süper ellerinize sağlık.
Oğluşuna mutlu yıllar.

zarpandit dedi ki...

ninooooooooooooooooooo hayırlı ramazanlar:)

resmen ayakta uyumus ve seni görememişim azcuk :))))

güzel blogunla beni tanıstırdıgın için tessekkur ederimm:)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Sevgili Nino o yakışıklı oğluşunun geçmiş doğum gününü kutlarım...Sağlıklı huzurlu başarılı sizlerle birlikte uzunnn yıllar dilerim...Pastan harika olmuş ellerine sağlık...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam.oglunun yeni yaşı kutlu olsun..nice saglıklı uzunnn mutlu yıllar dilerim.sanada hayırlı ramazanlar....sevgiler.
http://hunerlieller.net

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ninoooo'mmm,

Canın oğluşunun yeni yaşı kutlu olsun, uzun ömürlü, sağlıklı, mutlu olsun... Işıl'ımın da senin de ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum seni ve Ahmet Eren'i.....

aNNePeRi dedi ki...

Canım Allah sağlıklı,sıhhatli,hayırlı upuzun bir ömür versin inşalah.Daha nice güzel günlerini görün sizde gururla inşallah :)

Unknown dedi ki...

ninocugum oglusunun dogum gunu kutlu olsun sevdikleriyle birlikte saglikli nice dogum gunlerine.
pastasida nefis olmus.
ellerine saglik.
bol bereketli hayirli ramazanlar.
selam ve sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Oglunun yeni yasi hayiri olsun canim..Nice guzel yaslara insallah..

Pastasi muhtesem olmus nino"m..O guzel ellerine saglik canim..Senin ellerinden cikan pastalarin ve yiyeceklerin tadi eminim cok lezzetlidir..Opuyorum o tatli yanaklarindan ve hayirli ramazanlar diliyorum..


Sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim Allah guzel ömur versin mutlu yıllar ve pasta çok guzel olmus ellerine sağlık canım benim sevgilermle..

Adsız dedi ki...

resmen Ahmet gözümün uzağında ama büyüdü ya geçen sene ki doğum günü geldi şimdi aklıma kreş macerası sanki yanında gibiyim ya
canım adıyla uzun sağlıklı mutlu yaşasın sizinle yaşasın

sevgilerr

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ramazanlar dilerim...
Selamlar...

Sevgiler....

Halenze dedi ki...

nedir bu gerçekten bi böcek merakıdır. ilaçlama servisini arıycam bütün blogları ilaçlasınlar:)) Canım Allah oğluşuna hayırlı uzun ömürler versin sanada tabi. .çok öptüm hayırlı ramazanlar..

hdidem95 dedi ki...

nihancım ahmet erenin doğum günü kutlu olsun sağlıkla sevdikleriyle uzun ömürlü olsun sevgiler

etki alanı dedi ki...

Nedense nostalji yaşadım bu görüntülerle..
Söylediğine kesinlikle katılıyorum...Ve erkek çocuklarının örümcek adam saplantısını ben de anlamış değilim...Olmak istedikleri kahramanın uçuyor olması galiba...
Taşınırken ,hem batman hem de süpermen kıyaftlerini,apartmandaki çocuklara verdiğimde,şimdiki boyunu görünce şaşımemek elde değil...Nasıl sığmıştı bu kıyafetin içine?
Bu günler çok güzel günler ve değerini bilerek yaşamak lazım...
Oğlunun yanaklarından öpüyorum ve doğum gününü kutluyorum "ASLAN" delikanlının....
TüTü

Adsız dedi ki...

hoşgeldin ya şeh-ri RAMAZAN
ramazan ayının bereketi ve feyzi üzerine olsun, hayırlı ramazanlar canım

oznurundunyasi dedi ki...

ZİYARETİNİZE TEŞEKKÜRE GELDİM :)
SEVGİLER

oznurundunyasi dedi ki...

bu arada hayırlı ramazanlar olsun..

LaMa dedi ki...

nice yilara tatli oglus ve tatli anasi icin
ve de
hayirl ramzanlarrr

NESRIN dedi ki...

Ben oglusunun dogum gununu kutlamistim ama yorumlarda goremedim neyse bir daha oglusunun gecmis dogum gunu kutlu olsun.Bu arada hayirli ramazanlar bacim.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Oğluşunun yeni yaşı kutlu olsun Nino'cum, şans onunla olsun.. Hayırlı ramazanlar diliyorum, ibadetlerin ve duaların kabul olsun inşallah..

Adsız dedi ki...

Nice senelere şeker. Tam takım herşey ne kadar güzel hazırlanmışsın valla bravo.Eminim meleğin mest olmuştur :)

Adsız dedi ki...

Nice senelere şeker. Tam takım herşey ne kadar güzel hazırlanmışsın valla bravo.Eminim meleğin mest olmuştur :)

Adsız dedi ki...

Nice senelere şeker. Tam takım herşey ne kadar güzel hazırlanmışsın valla bravo.Eminim meleğin mest olmuştur :)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ellerine sağlık,ahmet erene de nice sağlıklı yaşlar diliyorum

ayşegül mutfakta dedi ki...

canım öncelikle oğluşuna nice nice seneler diliyorum. Çocuk erkek olunca kahramanları hep gerçek üstü oluyor ;) bu sene örümcek adam seneye hulk öbür sene fantastik dörtlü bu heves böyle sürer gider :))
pastanda şhane olmuş kırılan bozulna bişey göremedim güzel onarmışsın eline sağlık detaylarda çok hoş doğum günü çocuğun bile olsa sanırım en büyük zevk annenindir değilmi? benim en mutlu olduğum günler çocuğumun doğum günleri oldu :) sevgiler

Disalce dedi ki...

ninom geç kalmışım ....oğluşunun doğum günü kutlu olsun canım.....sevdikleriyle çok güzel bir ömür versin rabbim.....

canım hayırlı ramazanlar diliyorum sana.......normalde acıkmazdım nasıl midem kazınıyor bi bilsenn.......

Limonlu Kek dedi ki...

Oğlunun doğum gününü kutlarım, daha nice uzun yıllara inşallah. Hayırlı, bereketli, sağlıklı geçecek bir Ramazan diliyorum, sevgiler...

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Oğlunuza Allahtan uzun ömürler sağlıklı günler dilerim.Nice mutlu yıllara.
Ayrıca,;
Ramazanınızı kutlar,hayırlara vesile olmasını dilerim
Sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Oğlun Ahmet Eren'in yeni yaşını kutlar,sevdikleri ile birlikte sağlıklı ve huzurlu nice yıllar dilerim.
Hayırlı Ramazanlar.

masalmutfagi dedi ki...

Ninocuğum sende hoşgeldin...:))oğluşunun doğum günü kutlu olsun nice mutlu yaşlara sizinle birlikte..:))Arada kaçırdıklarımıda okudum sanırım aynı zamanda şeftalil kek yapmışız..:))ama senin uyguladığın tarifide denemek isterim..:)

pervin dedi ki...

sevgili ninocum oğlunuzun doğum günü kutlu olsun örümcek adama nice uzun yıllar hayırlı ramazanlar....

Begüm dedi ki...

Oglunun gecmis dogumgününü kutlarim. Sizlerle, sevdikleriyle saglikli, mutlu, huzurlu nice yillar dilerim. Pastasi cok güzel olmus. Ellerine saglik.

Hayirli, bol bereketli ramazanlar dilerim...

Melek* dedi ki...

benim içinde 26 haziran çok özeldir bende o gün doğdum çünkü Allah oğluna ve herkeze hayırlı ömür versin

akwa dedi ki...

Iyi ki dogmus oglunuz, hayirli ugurlu yaslar temenni ederiz. Pasta da harika, ellerinize saglik.
Biz de bekleriz ziyarete,
AKWA

Tijen dedi ki...

Bizim torun büyümüş desene. Artık sen ona ehliyet de alırsın annesi. Sevsinler onu.

pelince dedi ki...

Canım hayırlı ramazanlar..

elma şekeri dedi ki...

Hayirli huzurlu Ramazanlar temennim ile ellerinize saglik.......
Sevgilerimle....
Oglusunada uzun ömürler.......

Unknown dedi ki...

hayirli ramazanlar!oglusununda dogum gunu kutlu olsun nice nice yaslara insallah sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım sizlere de hayırlı ramazanlar diliyorum,ailecek sevgi ve selamlarımızla...

Adsız dedi ki...

Yerim ben o dümnya şekerini :)

Ninom okudum ama yorumum gözükmüyor. Her zamanki gibi yazmadan çıkıp gitmişim.

Mutlu yıllar şekerime..

pastasıda harika olmuş.

Öperim yanaklarından

Adsız dedi ki...

Spider man ve minik prensesin dogum günleri kutlu olsun, daha nice yillara insallah.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

uzun süredir uğrayamadım
Ahmet Eren nice yaşlara erişsin inş.Rabbim hayırlı ömür versin

sevgiyle kal

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Oyoyoy ne de güzelmiş Ahmet Eren'in piderman pastası :))Ellerine sağlık annesi :)) Benim paşa bu pastaya çığlıklar atıyo şimdi bundan da istiyomuş :)))

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Heh kostüm de istiyomuşuz hadi bakalım :))