26 Ağustos 2008

Seftalili Kek

Yazin en guzel meyvelerden biridir seftali. Meyve suyu, receli, meyve olarak kullanilmasi, pasta ve keklere kattigi lezzetle, ozenle yaratilmis meyvelerin icinde, yazi en cok animsatandir kendisi. Hamileyken tek aserdigim meyveydi kendileri. Hamileligim kisa geldigi icin seftali yoktu, burada zengin pazarinda bulmustuk nektari olarak. 3 tanesi 600 lekti. Yani Turk parasiyla 10 milyon filan. Tabii bundan tam 6 sene kadar oncenin fiyatiyla. Bu yaz kardesim israrla kek isteyince, benimde aklimda hic seftalili kek tarifi olmayinca hemen blogcu arkadaslara muracaat ettim. Yesil kivi blogunun sahibesi arkadasimdan aldim tarifi, denedim ve gercektende harikaydi lezzetti. Hem hafif, hem lezzetli, bence yaz icin ideal bir kek. Herkese tavsiye ediyorum.

MALZEMELER
3 yumurta
6 yemek kasigi siviyag
9 yemek kasigi sut
12 yemek kasigi toz seker
15 yemek kasigi un
2 cay kasigi kabartma tozu
Yarim limonun suyu
2 tane orta boy seftali
Pudra sekeri (arzuya gore)
YAPILISI
Seker ve yumurtalari 5 dakika mikserle cirpin. Yag ve limon suyunu ekleyerek cirpmaya devam edin. Sut ekleyin ve yeniden cirpin. Un ve kabartma tozunu beraberce eleyin ve karisima ekleyerek, tahta kasikla karistirin. Kaliba yagli kagit serin ve hamuru uzerine bosaltin. Seftalileri yarim ay seklinde dilimleyip, hafif bastirarak hamurun uzerine yerlestirin. Onceden isitilmis orta isidaki firinda pisirin. Arzu ederseniz pistikten sonra pudra sekeri serperek servis yapabilirsiniz.
AFIYET OLSUN

19 yorum:

HUYSUZBALIK dedi ki...

Canım kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Şeftali elma karışık da olur mu acaba... Bir de üzerindeki o dalgalı görünümü nasıl verdin? Sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhaba canim, ellerine saglik cok nefis görünüyor. asagdaki kurabislerde bayildim, inanilmaz sirinler :)

kocaman sicacik sevgilerimle

NiNo dedi ki...

merhaba esincim
seftali elma karisikta olur tarcin severse onuda ekliyebilirsin bir cay kasigi kadar nefis olur ozelikle elmaya cok yakisiyor dalgali goruntu kendiliginden oluyor dene begeneceksin sevgiler

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Bende hamilelikten mi bilmiyorum acayip şeftali yiyorum. Bu tarifi hemen denemem lazım tam benlik. Ellerine sağlık tatlım.

Mucuksssssssss

aNNePeRi dedi ki...

Yalova'da ailesinin 11 dönüm şeftali bahçesi olan biri olarak ev şeftali dolu.Denemesem ayıp olur artık dimi :)
ellerine sağlık canım

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık ninocum nefis olmuş nefissssss...
öptümmmm

Adsız dedi ki...

nazancık biliyor ağzının tadını böyle güzel lezzet yenmez mi yenir kocamn bir dilimmm

öperim kuzum nsılda özlemişim seni yaa

Unknown dedi ki...

Canım iyi akşamlar dönmüşsün inşallah tatilin muhteşem geçmiştir,tariflerini çok özlemiştim,öptüm...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nefis nefiss! Bir şeftali soyan bulursam ben de yapayım :))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili NİNO
size katılıyorum,gerçekten şeftalinin aroması ve lezzeti bir başkadır.,harika görünüyor ,elinize sağlık .
Nunu

Adsız dedi ki...

Mrb Nihan,
Geçen gün bende buna benzer bir tariften tart olarak yaptım,gerçekten ılık bi lezzet katıyor şeftali herşeye :) ama benim şeftaliler dibe çöktü hamuru biraz sıvıydı ondan olabilir bi dahakine hava yastıklarını açarız artık:)
Güzel enerjin ve yorumlarınla yeni Bloguma neşe katman dileğiyle.

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

Damak Tadı dedi ki...

Nino'm çok nefis olmuş kekin..))Öyle muhteşem görünüyor ki,insanın canı çekiyor..))Şimdi kızlar ekrana yapışmışlar gibi adeta..))Ellerine sağlık canım benim..))

Kocaman sevgilerle..

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA ÇOK DEĞİŞİK BİR KEKETE ŞEFTALİ HİÇ KULLAMAMIŞTIM BİR ARADA BUNU DENEYİM BALE
ELLERİNE SAĞLIK

MARMARİSTEN SEVGİLER

Adsız dedi ki...

merhaba canım bu keki bende yaptım çok güzel bir kek ellerine sağlık çok güzel görünüyor.sevgilerimle nilgün

Rakunt ideas dedi ki...

Ağzım sulandı .Şeftaliye bayılırım.Ellerine sağlık

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Şeftali mevsimi bitmeden bende yapmalıyım...Nefis bir kek olmuş ellerine sağlık canım....
Sevgiler...

yaban mersini dedi ki...

of of pastalar kurabiyeler kekler..gidiyorum ben...dayanamayacağım..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canımm ellerine sağlık ne güzel bir kek bu böyle!!!

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

selammmmmm.kek harika görünüyor..eline saglık..sevgiler.
http://hunerlieller.net