12 Mayıs 2008

ÇİĞ KÖFTE

Bu hafta sonu cig kofteye doydum diyebilirim. Inanilmaz guzeldi. Cig kofteye bayiliyorum. Lisedeyken, kizlarla okulu kirar, cig kofte yemege giderdik :) Hey gidi gunler. Muhtesem bir lezzetle basbasa birakiyorum sizleri, sevgiler gonderiyorum ve de iyi bir hafta diliyorum herkese...

MALZEMELER
500 gr.yagsiz dana kiyma (2 kere cekilmis)
500 gr. ince bulgur
2 orta boy kuru sogan
1 dolu yemek kasigi antep biber salcasi
1 dolu yemek kasigi antep domates salcasi
1 silme yemek kasigi kimyon
1 silme yemek kasigi antep kirmizi pul biber
1 tatli kasigi karabiber
1 tatli kasigi kasigi tuz
Maydanoz
Lavas
Limon
MarulYAPILISISogani robatta cekip, incecik kiyin. Iki kere cekilmis kiymayi sogan, salça ve pulbiber ile birlikte en az 15 dakika yogurun. Bulguru ilave edip yarim saat daha yogurmaya devam edin. Karabiber, tuz ve kimyonu ilave edip, iyice harmanlayin. Yogurma islemi bitince ince ince kiyilmis maydanozu ekleyip 10 dakika daha yogurun. Yogurma sirasinda arada bir elinizi limonun suyuyla islatin. Cig kofteden buyuk parcalar alip, sikarak lavas ve marul yapraklariyla servis yapin.
LAVAS ICIN MALZEMELER
1 kg. Un
1 Yemek Kasigi Sivi Yag
2 Dilim Bayat Ekmek
Tuz
Su
YAPILISI
Derin bir kaba, unu koyun ve havuz olusturup, sivi yag, ekmek ici ve tuz ekleyip, yavas yavas su ilave ederek, hamurunuzu yogurun. Hamurunuzdan kucuk bezeler yapip, oklava ile istediginiz sekil acin. Actiginiz lavaslari, orta ateste, teflon tava veya sacda, ters yuz yaparak pisirin. Pisirdiginiz lavaslari ust uste koyarak, uzerine havlu ortun ki yumusakligini muhafaza etsin.
AFIYET OLSUN

26 yorum:

Adsız dedi ki...

canım selam.kim sevmez ki .iğ köfteyi bayılırım bende.ellerine sağlık.

Limonlu Kek dedi ki...

Valla süpersin Nihancım, lavaşı da mı kendin yapıyorsun? Bravo, senin için finaller nedir ki, onların da üstesinden kolaylıkla gelebileceğine inanıyorum. Sevgiler...

etki alanı dedi ki...

Ne zamandır uğramamışım nino...
neler yapmışsın böyle..
Özel işlerim nedeniyle sadece yazı yazıp çıkıyordum..Bugün bütün blogları ziyaret günü ilan ettim ve bakıyorum ve hayran oluyorum..
En sevdiğim yiyeceklerdendir çiğ köfte..Ama 2 senede bir yiyebiliyorum.İyi yapan birini bulmadan yiyemiyorum..Çünkü bunu yapmayı beceremiyorum.İsteyerek yapmak lazım..Uzun zaman istediği için adeta kaçıyorum yapmaktn...Umarım bir gü senin yaptığın çiğköfteden yiyebilirim..
Anneler günün kutlu olsun canım...
TüTü

Yasemin dedi ki...

bayilirim cig kofteye ama hamileligimden beri yemem yasak. simdide emzirdigim icin yasak :) neyse az kaldi bir sene kadar sonra rahat rahat yerim artik :D ellerine saglik ninocum bu arada sinavlarda basarilar insallah hepsinden hakkiyla gecersin :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Alemsin kuşum ya okulu kırıp çiğ köfte yemeye gidenide ilk sende duyuyorum:)))

Şu çiğ köftetenin görüntüsü beni cezbediyor ama pek yiyemiyorum çünkü acıı:)
Ellerine sağlık canım..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Nino'cuummm lavaşı bile sen mi yaptın hamarat arkadaşım.. Ellerine kollarına sağlık.. Bir tane alıyorum :) Anneler günü hediyeni de güle güle kullan, çok şık :)

keskinli dedi ki...

selam canim bitirdin beni bu bana yapilirmi enfes olmus ninom
gecmiste olsa anneler günün kutlu olsun sevgilerimle

Gizem dedi ki...

Denesem mi acaba? okurken bile kendimden gectim

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

çok güzel olmuş cnm..kalkıp yapasım geldi birden :)ama genelde eşim yapar..akşama onun gelmesini bekliyeyim en iyisi ben..
ellerine sağlık.
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ay hadi gel de okulu kıralım gidelim çiğ köfteye akşam giderken kesin alırım kesin çok güzel görünüyor
afiyet bal olsun
iyi derslerrrr

Ferhanca dedi ki...

Köfteler harika lavasda var yesşillikle yenir afiyet olsun..
anneler günün kutlu olsun, daha nicelerine eriş inşallah.

Aşagıdakı elmalın güzel duruyor esende çok beğendiğne göre tarifni yazdım şimdi deneyeceğim..
Bir geliyorum tarifler dolmuş hızına yetişilmiyor maşallah..
sevgiler.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

off bayılırım ama kendim cesaret edip yapamıyorum:)) muhteşemmmm ellerine sağlık canım kocaman sevgiler

Tijen dedi ki...

Ay ben yemem!
Çiğ çiğ...
Pişmişini yiyemezken.
(Neyse sen bana etsizini yaparsın değil mi Nihan'cığım? Bak geleceğim ona göre!)

Melek* dedi ki...

Allah kolaylık versin. canım çok zor çiğ köftende çok güzel ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Nefissssssss, ellerine saglik canim.

Disalce dedi ki...

ninooom ellerine sağlık.....

gözümüzü düşürttün.....

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ninoooo'mmmm,

Görüntü enfesss, ama etsizini de yaparsın değil miii:)))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler.....

Ferhanca dedi ki...

Ninooooo, bak senin kuarbiyelerden yaptım ama senin gibi beyaz pişiremedim..sevgiler,teşekkürler..

made in funda dedi ki...

OKURKEN KENDİME ZOR HAKİM OLDUM ÖYLE NEFİSLER Kİ...

one ben bir sey dedi ki...

bir ortak okul kırıyor çiğ köfte için diğer ortak el işi kursu kırıyor el işlerini seyretmek iin eh bu iyiye işaret :)))
köfteye gelince papua yeni ginenin adana bölgesinde çok güzel yapılır hattam :) on beş gün öncede yedik ama görüntüye bakılırsa adana taraflarını aratmayacak bir görüntüyle hazırlamışsın spesialiteleimizden olsun tımammmı
no the cowboy hat girl ain't me :)
lily pie a çok güldüm ama bir kızım olmasınıda isterim senin oğluşa arkadaş :)
dıbı dıbı dıp dıp
ha leylek geçmedi şu ara geçerse kanadına atlayacağım geleceğim

Ayse Pamuk dedi ki...

ayyyy ayyyyy nasıl canım istedi şimdi öyle dışardan alıpta yiyemem ki ben yapsam yapabilirmiyim ki yaaaa bende istiyorummmm

banu kırmızıgül dedi ki...

cok nefis olmus ellerine sağlık canım bevgilermle..

Tatli Hatiralar dedi ki...

yaw yapamadigin bisi yok mu senin ?? yani cig kofte olayina dahi girmissin pes diyorum baska da bisi demiyorum :) kurabiyeler cok albenili .. elma sekeri gibi ye beni ye beni diyorlar :) ellerine saglik Ninocum :) kocaman sevgilerimle :)

Adsız dedi ki...

off off offfff...çiğ köfteye bak offfffffffffff!ellerine sağlık şekercim!
bizim yerimize de yemişdindir sen kesin :P
öpüldün şeker

lezzetyolculugu dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık çiğ köfteyi bizde çok yaparız ben değil ama ailemdeki diğer herkes.Kardeşimin gece kalkıp bize çiğ köfte yaptığını hatırlıyorum.Ve Fatih kadınlar pazarına sırf çiğ köfte yemek için gittiğimiz günleri...Anılar gözümde canladı birden.

oznurundunyasi dedi ki...

nino nino nino her yerde nino kimdir bu nino dedim ve yeşimin mutfağından hızlı bi dalışla buraya geldim..aa ben daha önce gelmiştim ve bu tatlı nineyi görmüştüm ;oldum..
olsun biraz daha gezeyim derken çiğköfte takıldı gözüme aman allahımm ne göreyim bizim antep salçaları taa arnavutlukta bile nam salmış :))
neyse çok sevindim bu duruma,yine görüşmek dileği ile..
sevgiler