11 Şubat 2015

BEBELERE ÇORBA



Ek gıda meselesi uzun bir hikaye her yeni gıda yeni bir serüven. İlk oğlumda çok özenir, herşeyi özel hazırlardım. İkincisinde bunu yapmadım ve çok rahat ettim. Üç numarada da bunu yapıyorum. Bize yaptığım çorba ve yemeklere tuz atmıyorum, güzel bir zeytinyağım var onu kullanıyorum ve sonuç bebişim keyifle yiyor. Ne kadar özenirseniz o kadar yemiyor bu çocuklar. 7. aydan itibaren mercimek çorbasını rahatlıkla yiyebiliyor çocuklar. Gaz olayı da ortadan tamamen kalktıysa rahatlıkla verilebilir bence. İşte tarifi..

MALZEMELER
1 Küçük boy patates
1 Küçük boy soğan
1 Küçük havuç
1 Yemek kaşığı pirinç
1/2 Su bardağı kırmızı mercimek
1 Kereviz sapı
1 Yemek kaşığı zeytin yağı
Su

YAPILIŞI
Tüm malzemeleri yıkayın ve küçük küçük doğrayın daha sonra bir tencereye alın ve üzerini geçecek kadar su koyun. Yağını ayarladıktan sonra tencereyi ocağa alın. Orta ateşte sebzeler pişene kadar kaynatın. Tuz koymuyoruz. Sebzeler iyice pişince bebeğin çorbasını ayırıp, içine biraz tuz atıp kendiniz içebilirsiniz. Bebeğinkini bir çatalla ezip ya da süzgeçten geçirip soğuktan sonra yedirebilirsiniz. Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok: