2 Şubat 2015

ANTEP FISTIKLI ISLAK KURABİYE


Kaç gündür yazamadım farkındayım. Biraz rahatsızdım geçen hafta vee Perşembe günü küçük bir operasyonla bağırsakta görülen iki küçük polip alındı. Cuma günü inşaallah pataloji sonucunu alacağız. Doktorum iyi gördü ama yine de emin olmak için patalojiye gönderdi inşallah temiz çıkacak iyi olacak herşey sizlerden de dua istiyorum, benim için dua edersiniz değil mi.. Ardından Perşembe gecesi büyük oğlum ateşlendi, ortancanın zaten sesi kısılmıştı, 3 gece uyumadan ateş nöbeti tuttum, işe gidemedim tabii. Tam büyük iyileşti Cumartesi günü bu sefer de Cumartesi gecesi ufak oğlum ateşlendi. Bir salgın var bu ara Tiran'da öksürük, ateş aman havalar bir iyi bir kötü sizler dikkatli olun gerçi ne kadar dikkat etsek olacaksa oluyor işte. Bugün ufaklığı bıraktım işe geldim aklım onda. Biran önce eve gidip oğullarıma bakmak istiyorum, üçü de evde bugün. Gelelim Antep fıstıklı ıslak kurabiyelerime. Yıllar önce o zamanlar daha kimseler bilmiyordu ıslak kurabiyeyi, ben de kardeşimin kayınvalidesinden almıştım tarifini o tarifin içine fıstık katsak nasıl olur diye düşünüp bunu hayata geçirince çıktı bu kurabiyeler ortaya ve nefis bişi oldular. Aylar oluyor ben bu kurabiyeleri yapalı ama ancak fırsat oldu koymak için. Deneyin derim, bayılacaksınız. Nino'dan sevgiler... 

MALZEMELER
1/2 Paket Oda Sıcaklığında Tereyağı
1 Çay Bardağı Dövülmüş Antep Fıstığı
1 Yumurta
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
1 Çay Bardağı Şeker
Aldığı Kadar Un
Antep Fıstığı (Üzerini Süslemek İçin)


ŞURUBU İÇİN3 Çay Bardağı Şeker
3 Çay Bardağı Su


YAPILIŞIŞurup malzemelerini küçük bir tencereye koyup, kaynatın. Yoğunlaşan şurubunuzu iyice soğutun. Şurup soğuduktan sonra 1 saat kadar buzdolabında bekletin. Hamur malzemelerini karıştırıp, aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde edin. İstediğiniz büyüklükte toplar yapıp, üzerine hafifçe bastırarak, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip, 200 derecede üzeri çatlayana kadar pişirin. Sıcak kurabiyeleri, soğuk şurubun içine, hızlıca batırıp, çıkartın ve servis tabağına alıp, Antep fıstığıyla süsledikten sonra, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapın.

AFİYET OLSUN

1 yorum:

ufukmutfakta dedi ki...

bunu beğendim:))