1 Nisan 2007

ETLI PILAV

Herkese merhaba yeniden. Kanal tedavimin 2. perdeside sonra erdi :) Inanmayacaksiniz belki ama bunca yil bosuna korkmusum, bosuna bu curukleri beslemisim agzimin icinde. Hatta bugun esim usutmus cok hastaydi, oglumla evde kaldi onlar, ben kendim gittim disciye :) Astim ben kendimi astim :) Doktorum maasallah cok iyi, eli cok hafif. Turkiye'de, Ankara Unv.Dis Hekimligini bitirdigi icin, Turkce biliyor. Yurt disinda bu cok onemli, doktorun soylediklerini anlayabilmekte bir nimet cunku :) Uyusturmak icin yaptigi ignenin bile canimi yakmadigini soylesem inanirmisiniz? Lutfen inanin ve sakin benim yaptigimi yapmayin. Iyi bir dis hekimi bulun ve sakin dislerinizi ihmal etmeyin. Belki bir dolguyla kurtulacak disinizi cektirmek zorunda kalabilirsiniz veya benim gibi kanal tedavisi olmak zorunda kalabilirsiniz. Bosuna korkmayin, emin olun er yada gec dis hekimine gitmek zorunda kalacaksiniz, belkide bircok disinizi kaybetmek zorunda kalacaksiniz. En iyisi mi! Disleriniz o hale gelmeden, nasil olsa eninde sonunda gideceginiz hekime, simdiden gidin. Hic olmazsa zararin neresinden donulurse kardir. Ben akilsiz kafamin cezasini cekiyorum ve kendim ettim kendim buldum turkusunu soyluyorum ara...


Gelelim yemegimize. Esime yillardir yapmak istedigim sekil bir et bu. Arnavutlukta et dovecek bir alet bulamamistim, Turkiye'ye geldigimde ise hep unutuyordum. Gecenlerde markette alisveris yaparken karsima cikti bu alet ve hemen aldim :) Baya bi guc gerekiyormus eti dovmek icin, ama basardim. Esim cok sevdi, oyle cok mutlu oldumki, cocuklar gibi sendim :) Bir et icinmi dediginizi duyar gibiyim. Evet sadece et icin, sonunda esimin istedigi gibi yapabildim ya :) Bu benim icin azmin zaferi :)





'Bu da ne?' demeyin. Bu da benim kendi hazirladigim et suyu kuplarim :) Et veya tavuk hasladiktan sonra, suyunu aluminyum kuplara dolduruyorum ve pilav yaparkende, bu et veya tavuk sularini kullaniyorum. Hazirlardan cok daha lezzetli, dogal ve saglikli. Ayrica yemeklerde kullanmak icin, yazin kipkirmizi olan domateslerden alip, rondodan gecirip, bu kuplara koyuyorum. Kisin yaptigim yemeklerde, kendi hazirladigim, katkisiz, kipkirmizi domates sosunu kullanmak harika oluyor. Malum kisin kirpkirmizi, hormonsuz domates bulmak cok zor. Herkese tavsiye ederim.

MALZEMELER

500 gr. Kemiksiz Dana Eti

1 Su Bardagi Pirinc

1.5 Su Bardagi Su

1 Aluminyum Kup Et Suyu

Sivi Yag, Tuz

Yogurt, Kekik

YAPILISI

Etinizi, et dovme aparatiyla, iyice dovun ve yogurt, tuz, kekik ve sivi yagdan olusan bir karisimla, 3-4 saat dinlendirin. Boylece etiniz daha yumusak ve daha lezzetli olacak. Dinlenen etlerinizi, teflon tavada, cok az sivi yagla, kisik ateste, uzerini kapatarak, iyice pisirin. Pirinclerinizi, tuzlu sicak suda 1 saat dinlendirin. Pirincleriniz dinlendikten sonra, iyice yikayin ve suzun. Biraz sivi yagla kavurduktan sonra, uzerine suyunu ve et suyunu ilave edip, tencerenin kapagini kapatin ve kisik ateste pisirin. Pilaviniz pistikten sonra, uzerine bez ortup, kapagini kapatin ve 15 dakika donlendirin. Buyukce bir kaseye ilk once et dilimlerinizi yerlestirin ve uzerine pilavinizi ilave edip, servis tabagina ters cevirip, servis yapin.

AFIYET OLSUN


Hiç yorum yok: