2 Nisan 2007

MANTI


Oncelikle herkese iyi bir hafta diliyorum. Dis durumumla ilgili olarak, merak edip, halimi soranlara, iyi dileklerde bulunanlara sonsuz tesekkur ederim. Dunden beri yemek yemekte zorlaniyorum. Henuz tedavim bitmedigi icin biraz sizliyor disim ama doktorumun soyledigine gore bu normalmis. Bugun migrenim tuttu, cok iyi olmasamda, anne ve es olarak uzerime duseni yapip, sadece pazar gunlerini bizimle birlikte geciren sevgili esime ve cok fazla yemek secen ama mantiyi bayila bayila yiyen biricik oglusuma manti yaptim. Umarim yaptigim mantiyi anlatmayida becerebilirim :) Yapim asamasinda fotografladim ki anlatirken kolaylik olsun. Denemek isteyen herkese kolay gelsin ve afiyet olsun.


Simdi yemek sitesinde bu fotografinda isi ne diyenlere bir aciklama yazayim dedim :) Soldaki krem rengi atki, esimin dogum gunu icin ordugum atki. Mavi olani ise kendim icin ordum :) Biliyorum cok basit atkilar, neden paylastim peki bunlari sizlerle? Cunku bunlar ne kadar basit modellerde olsa, benim ilk kez ordugum ve bitirdigim atkilar. Hayatimda ilk kez bir atki ordum ve bunu esime armagan ettim. Bunun benim icin ozel bir anlami var. Atki boynu sicacik saran bir aksesuar ve bunu kendi ellerimle orup, esime hediye etmek, cok guzel bir duyguydu. Bu yuzdende, bu hislerimi sizlerle paylasmak istedim. Kendi atkima gelince :) esime atki orup, eh biraz olsun becerdigimi gorunce, kendi ordugum atkiyi kiskanip, kendimede ordum :) Simdi sira oglusumda, bir atkida ona orecegim. Hepimiz atkilanmis olucaz boylece :)



MALZEMELER
2 Su Bardagi Ilik Su
1 Yumurta
Tuz
Aldigi Kadar Un
IC HARCI ICIN
100 gr. Kiyma
1 Buyuk Sogan
Yarim Demet Maydanoz
Tuz
SOSU ICIN
Yogurt
Sarimsak
Tuz
Tereyagi
Kirmizi Pul Biber
YAPILISI
Ilik suya, yumurtayi kirin ve biraz tuz ekleyip, karistirin. Yavas yavas un ekleyip, iyice yogurun ve hamurunuzu 20 dakika dinlendirin. Sogan ve maydanozu rondoda kiyin ve kiymayi ekleyip, tuzunu ayarlayin. Ic harcinizi iyice yogurun. Dinlenmis hamurunuzu 2 veya 3 bezeye ayirin. Harcinizida beze sayisi kadar, esit parcalara bolun. Bezelerinizi unlayarak, oklava veya merdane yapdimiyla, 1 cm kalinliginda acin. Diger bezelerinizin kurumamasi icin her yerini unlayin veya uzerine nemli bez ortun. Actiginiz hamuru, rulet veya keskin bir bicak yardimiyla, yukaridaki fotograftaki gibi, kucuk karelere bolun ve karelerin ortalarina kiymali harctan koyun. Kucuk kare parcalarin dort ucunu yukarida birlestirip, un serpistirilmis tepsiye dizin. Butun bezeleri bu islem sirasina gore yapin, Tencereye sivi yag, tuz ve su koyun. Su kaynadiktan sonra mantilarinizi yavas yavas, kaynayan suyun icine atin. Pisen mantilarinizi, suzgecten gecirip, servis tabagina alin. Manti biraz ilidiktan sonra, sarimsakli yogurt dokup, tereyaginda kizdirilmis kirmizi pul biberli sosunuzla susleyip, servis yapin.
AFIYET OLSUN


3 yorum:

Adsız dedi ki...

nihancığım;
öncelikle geçmiş olsun diş ağrısı en zoru en ksa zamnda atlatırsın inşallah.Atkılara bayıldın ilk denemen ama bence çok güzel olmuş ellerine sağlık,mantıya gelince malesef o kadar becerikli değilim şimdilik hazır alıyorum inşallah bende senin gibi evde yaparım :)

Kübra dedi ki...

mmmmmmm mantııııı :)) ellerine sağlık Nihan abla.. süpper görünüyorrrr..
atkılar da çok hoşmuşş, yine ellerine sağlık..
ellerin ve sen hep sağlıklı olun emi :D

Meltem :-) dedi ki...

Nihan merhaba, ellerine sağlık hem mantı gibi çok vakit alan ama süper lezzeti olan birde bir okadar çabuk tükenen bir işe kalkıştığın için hemde bu şirin atkılar için:) Artık favorilerime yerleştirdim seni ki çabuk ulaşabileyim diye:) Sevgiler