28 Şubat 2013

BALKABAGI PASTASI


Ne cok seviyorum bu balkabagini ben. Suan buzlukta haslanmis balkabaklari duruyor :) ama onlar benim saglikli beslenme listelerimin 13.sundeki corba icin sakli :)) Gecen yil yapmistim bunu komsumla birlikte. Inanilmaz guzel bir lezzeti vardi, cok begenmistim hatta bayilmistim. Sonra gittim aradim taradim balkabagi buldum dayandim komsumun kapisina, sagolsun kirmadi geldi birlikte yaptik. Yapis o yapis patladi gitti diyecegim ama o patlamadan biz yemekten patladik. Simdi yillardir aldigim kilolarimi verme cabasi icinde oldugumdan boyle seyler yapamiyorum ama yine de blogumda tarifi olsun, isteyenler yapsin yesin dimi :)


MALZEMELER
Balkabagi
Seker
Potibor biskuvi
2 paket krem santi
Ceviz
Sut

YAPILISI
2 paket krem santiyi 1,5 bardak sutle cirpin ve buzdolabina kaldirin. Istediginiz miktar cevizi rondodan gecirip, kenara koyun. En buyuk boy tencereniz dolacak sekilde kabaklari dograyin ve tencereye doldurun. Sekeri gozkarari koydum uzerini ortecek kadar. Seker orani sizin sekeri sevip sevmemenize bagli, o yuzden damak zevkinize gore azaltip, arttirabilirsiniz. Sonra tencereyi ocaga koyup, kapagini kapatin ve orta ateste pisirin. Icine biraz su koyabilirsiniz. Arada kontrol ederek, iyice eriyene kadar pisirin. Kabaklar pistiginde pure olacak kivamda olmalidir. Pisen kabaklari pure yapma aparati veya catal yardimiyla iyice ezin. Buyukce dikdortgen bir kalibin dibini sutle islatin ve bir kat potibor biskuvi doseyin. Uzerine pure haline getirdiginiz balkabaklarindan biraz yayin ve rondoda cektiginiz cevizlerden serpistirin. Sonra tekrar potibor biskuvi dizin ve yine uzerine balkabagi puresi doseyin, uzerine ceviz serpin. Pure bitene kadar bu isleme devam edin. En son kat pureyi koyduktan sonra iyice sogumasini bekleyin. Pure iyice soguduktan sonra, dolapta iyice donmus olan krem santi ile uzerini kaplayin. En son olarak cevizle uzerini susleyip, buzdolabina kaldirin. Soguk olarak servis yapin.

AFIYET OLSUN



1 yorum:

LaMa dedi ki...

ninom cosmussun! yillarina cisini mi cikariyorsun,her baiyorum 3-5 yeni tarif! tutu masALlah!