25 Şubat 2013

Kepekli Biberiyeli Focaccia

 Focaccia blog dunyasinda yemek blogu yazmaya basladigim 2007 yilinda tanistigim bir lezzet. Tadi ekmekten cok doyurucu bir hamur isi gibi, sicakken mis gibi kokusuyla insanin basini donduren bir lezzet. Biberiyeyle olan su gunlerdeki hasirnesirligim yuzunden olacak aklima dusuverdi Focaccia ama ben beyaz un yemiyorum eee ne olacak benim halim, ben simdi Focaccia yiyemeyecek miyim?? Iste hemen bir simsek cakti kafamin icinde 'hayir! yiyeceksin' ve aldim elime kepekli unumu basladim yogurmaya, bu kadar lezzetli olacagini gercekten tahmin etmiyordum ama harika kabaran hamurumdan leziz bir kepekli Focaccia cikti ortaya. Ucundan kesip tadina baktim tuzu, tadi yerindeydi. Hemen evdekilere birer dilimcik ikram ettim, zira goz hakkidir :) geri kalani hemen strecleyip kaldirdim. Listemde kepekli ekmek dendiginde bir dilim yiyecegim kendisinden :) Gelelim tarife. Tarif icin bir cok bloga bakabilirsiniz, asagi yukari hepsi ayni malzemeler icerir ki zaten ekmegin ana malzemeleridir bunlar, bu yuzden ben listelerime aykiri olmadan yapabilecegim bir ekmek yapmaya calistim, basardimda sanirim. Iste tarif...

Malzemeler
1/2 paket instant kuru maya
1 cay kasigi deniz tuzu veya normal tuz
1 bardak ilik su

2 yemek kasigi yagsiz sut

2 yemek kasigi zeytin yagi
Kuru feslegen
Biberiye

Yapilisi
Tuz ve kuru mayayi derin bir kabin icine alin ve ilik suyla bunlari iyice eritip icerisine sutu ve zeytinyagini ilave edin. Kepekli unu yavas yavas dokerek, yumusak bir hamur elde edene kadar iyice yogurun. Hamuru ne kadar cok yogurursaniz, ekmeginiz o kadar guzel olur. Hamurunuzun uzerine nemli bir bez ortup, hamur iyice kabarana kadar bekleyin. Kabaran hamuru alip, yagli kagit serilmis firin tepsisinde elinizle bastirip yayin, uzerine parmaklarinizla delikler acin. Ayri bir kapta bir cimdik deniz tuzunu, feslegeni, biberiye ve zeytin yagini karistirip, slikon firca ile ekmegin uzerine iyice yedirin ve 180 derecede isitilmis firinda 25-30 dakika pisirin. Ekmek sicakken uzerine bir havlu ortun ve ilidiktan sonra dilimleyin.

AFIYET OLSUN

Hiç yorum yok: