28 Nisan 2008

Sekerden Kardan Adam ve Cam Agaci Figurleri

Uzun zaman oldu seker hamurundan birseyler yapmayali. Aslinda belki yapardim ama elimde hep parca hamurlar kaldi, ancak kucuk figurler yapilabilir yani. Zaten seker hamurunu sadece boyle modeller yaparken seviyorum ve asla yemiyorum. Seker hamurlu pasta yaptigim zaman, cocuklarin sevmedikleri seyleri ayirdigi gibi, bende seker hamurlarini birakip, pastanin icini yiyorum sadece. Ama goruntu harika oluyor tabii, ona laf yok. Yarin misafirlerim var. Uzun zamandir Alman pastasi yapmak istiyordum. Alman pastasinin uzeri pudra sekeri ile kapli oldugundan, uzerlerini suslemek icin bu figurleri yaptim. Gerci artik her yere bahar geldi, erikler, cilekler cikti ama kistan kalma bu guzel goruntulerde icimizi dondurmaz sanirim. Bugun tatil Arnavutluk'ta. Paskalya bayrami hristiyanlarin, eh tabii bizimde isimize yariyor, okul, kres, is yok, ailecek evdeyiz. Guzel bir hafta sonu oldu, gezdik, sitenin bahcesi cok guzel orada oturduk, cay-kahve ictik. Derken tatil bitti bile. Yarina son proje odevimi teslim edecegim. 'Babam ve Oglum' filmine Ingilizce afis yaptim. Neden begendim filmi, nesi guzeldi, neden tavsiye ediyorum filan. Malum oglusumun hastaligindan dolayi sinava girememistim, onun yerine verecegim bu projeyi. Alman pastasina gelince, onuda aksam yayinlarim artik. Aksama kadar figurlerimle idare edin. Terzi makasi ve kurdanla yaptim bunlari, ekstra hic bir aparat veya kalip kullanmadim. Korkmayin, sizde harika seyler yapabilirsiniz, hemde evdeki malzemelerle. Sadece hayal edin ve baslayin...

10 yorum:

Disalce dedi ki...

ninocum harika olmuş bitanem....

şimdiden kışı özledikmi nedir...

ellerine sağlık....

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Çok şirin olmuşlar....

Nilgün dedi ki...

Nihancigim insan zaten kiyamazki bunlari yemege:))Ellerine saglik


SEVGILER

Adsız dedi ki...

canım kışı mı özledik daha bitmeden pasta istiyorum bende artık şekersizlikten birhal aldım ki sorma
ya bunlar çok cicii bir içim kar

ellerine sağlık tatlımm

Adsız dedi ki...

Cok hos olmuslar, ellerine saglik canim.

meleginmarifetleri dedi ki...

Çok güzel olmuş nino ellerine sağlık.
hoşçakal

ufukmutfakta dedi ki...

Nihan, her iki model de çok güzel olmuş. Bende şeker hamuru sevmeyenlerdenim. Ama dediğin gibi pastayı çok güzel gösteriyor. Ellerine sağlık, sevgilerimle...

Selma Alkan dedi ki...

ellerine saglik NIhan ablacim kendimi aralik ayinda hissettim bir an ama cok seker olmus.ben simdiye kaar hic seker hamurla bir pasta yapmadim yada suslemesinde kulanmadim ama senin dediyin gibi bende hic sevmem pastanin uzerinde agirlik gibi yoksa gorunumu cok guzel ama tadi cok bana pek hoc gelmiyor mesela marzipan badem ile yapildigi icin tadi daha guzel..umarim projene iyi guzel bir not alirsin afisini merak ettim dogrusu...bizim burda yani Hollanda 2 hafta tatil var mayis tatili..sana ailenle birlikte guzel alman pastasi tadina bir hafta gecirmen diliyorumm..sevgilerimle

Ordanburdanhayattan dedi ki...

muhteşem görünüyorlar ama benim ağzım resmen sulandı alman pastasını görünce.çok severim ama hazır yedim şimdiye kadar,hiç evde yapılmışını yememiştim.denemek isterim ben de.
ellerine sağlık

Özlem Ceylan dedi ki...

canim ya cok seker olmuslar ellerine saglik sevgiler