23 Ocak 2015

BEBEKLERE TEREYAĞI


4 ila 6. ay arasında başlayan ek gıda serüveninde hem sabah kahvaltılarında hemde çorbalarda kullanabileceğimiz bir şey tereyağı. Ne kadar temizdir, güvenlidir, organiktir densede annenin yaptığı kadar insana güven vermez hazır aldıklarımız. Şöyle biraz araştırınca bebelere tereyağı yapmanın aslında hiçte zor olmadığını göreceksiniz. Haftada 9 lt süt alıyorum ben. Bunun 3 litresini büyük oğullarım süt olarak içiyor veya yemeklerde kullanıyorum. Kalan 6 litreyi ise yoğurt yapıyorum bunu da Haso dahil hepimiz yiyoruz veya çorba yapıyorum, ayran olarak tüketiyoruz. Güvenilir bir sütçüden alacağınız günlük sütü bir süre kaynatıyorsunuz ve bundan çıkan kaymakları bir süre biriktirmeniz gerekiyor. Bu yağtığım tereyağı 9 lt. sütten çıkan kaymakla yapıldı. İsterseniz daha çok yapabilirsiniz.

MALZEMELER
10 lt açık (güvendiğiniz bir sütçüden alınmış) süt
Buzlu su
Kendinize yapıyorsanız biraz tuz

YAPILIŞI
Sütü kaynatıp, üzerindeki kaymakları toplayın ve sütün. Bu kaymakları bir hafta içinde biriktirebilirsiniz. Çünkü biranda 9-10 litre süt alıp tüketmek zor olacaktır. Biriktirdiğiniz kaymakları 5 dakika kadar rondodan geçirin. Krema kıvamı alacak. Bir kaseye buzlu su doldurun ve çektiğiniz kaymağı kaşık yardımıyla toplayıp bu buzlu suyun içine aktarın. Daha koyar koymaz katılaştığını göreceksiniz. Eğer kendinize yapıyorsanız rondodan geçirirken biraz tuz ilave edebilirsiniz. Buzlu su ile ayrışan tereyağını suyundan süzüp, saklama kabına alıp, bebeğinizin kahvaltılarına, çorbalarına koyabilirsiniz. Hepsi bu kadar. Kuzulara afiyet, şifa olsun... Nino'dan Sevgiler...

Hiç yorum yok: