27 Ocak 2015

Bebelere Kahvaltı ve Ara Öğün Zamanı


Ek gıda olayı bambaşka bir macera gerçekten. 5 ila 6. aylarda başladığımız bu serüven kimi zaman güzel yiyen bebelerle harika bir macera olurken, bazen bebeğin istememesiyle kabusa dönebiliyor malesef. E ne yapacağız o zaman? Bu konuda uzman değilim ama 3 oğlumunda farklı hikayeleri bu konuda beni biraz olsun tecrübe sahibi etti sanırım. Her zaman söylediğim gibi ilk zamanlar karıştırıp versekte 1 ay kadar sonra tek tek yedirmeye alıştırmalıyız bebekleri. Kaşıktan yemektense anne elinden ya da kendi elinden yemeği daha çok seviyor bebekler. Kaşığı reddediyorsa elinizi güzece yıkayıp öyle verebilirsiniz. 5. aydan itibaren başlayabileceğiniz kahvaltılara; yumurta sarısı (1/8 ile başlayarak 3-4 günde bir artırma yöntemiyle veriyoruz), evde kendiniz yaptığınız tereyağı (burada tarif vermiştim), 1 çay kaşığı pekmez (pekmez alerji yapabilir biraz verip birkaç gün pişik olup olmadığını kontrol ettikten sonra devam etmeli), 1 tatlı kaşığı labne peynir ile evde yapacağınız bisküvilerden ekliyebilirsiniz. 7. ayda ben artık tam buğday unundan yağtığım ekmekden de biraz ilave ediyorum. Hepsini ayrı ayrı yediyorum. Yumurta biraz alerjik olduğu için haftada 3 gün ve yarım veriyorum.

7. ay kahvaltımıza krep ekledim ben. Belki ilk kez3. bebekte bu kadar cesurum :) Mercimek tanesinden biraz daha büyük parçalara böldüğüm az bi krebi labneyle karıştırıp, haftada bir kez bizimle birlikte yiyor ve çok seviyor. Krebi yağda kızartmadığım ve tuz koymadığım için sorun yok. Sadece günlük alıp kaynattığım süt, tam buğday unu ve yumurta ile yapıyorum. Hem bize hem Hasoğlana kahvaltı oluyor. Bir taşla pekçok kuş :))



Meyve pürelerini cam rendede rendeleyerek kaşıkla verebileceğiniz gibi, marketlerde satılan meyve fileleri de müthiş işe yarıyor ve bebeklerin boğazına gitme riskini ortadan kaldıran bu filelerle kendi elleriyle yedikleri meyveleri bebekler daha çok seviyor. Bunda ise hijyen çok önemli her kullanımdan sonra güzelce yıkayıp kaynatmak gerekiyor. Bebeklerde ek gıda olayının bence bir formülü yok çünkü her çocuk ayrı bir dünya bunu unutmayın sizin bebeğiniz de kendine özel. Yedikleri de onu zamanla size tanıtacak sadece biraz sabır :) Nino'dan sevgiler...

Hiç yorum yok: