26 Ocak 2015

KARACİĞERİM DOSTU CANIM ENGİNAR



Enginarın dolmasını Egeliler iyi bilir ne çok severim onu sıyıra sıyıra yemeyi. Ama burda öyle İzmir'de olduğu gibi bol bulunmuyor malesef. Dondurulmuş enginar kalplerini bulabildiğime bile çok seviniyorum, eskiden onları da bulamazdım çünkü ya da belki ben bilmiyordum. Karaciğerimde belki yaptığım yanlış diyetlerin akabinde verdiğim hızlı kilordan belki bırakınca aldığım hızlı kilolardan dolayı bir yağlanma sözkonusu ve bu grade 2 yani 2. derece. Diyet yaptığım dönemlerde bunu 1. dereceye indirmeyi başarmıştım, şimdi hedefim yeniden karaciğer yağlanmasından kurtulmak inşallah. Karaciğer dostlu enginar, iyi ki seviyorum seni yok ne yapardım :) Haftada 2-3 kez pişirmeye niyet ettim bakalım başarabilecekmiyim. Nino'dan herkese mutlu, sağlıklı bir hafta duasıyla, sevgiler...


MALZEMELER (2 Kişilik)

4 adet haşlanmış enginar kalbi
2-3 adet taze soğan
1 yeşil 1 kırmızı etli biber
Kuru veya taze dereotu
2 adet domates
3-4 yemek kaşığı önceden haşlanmış işlenmemiş buğday veya siyah pirinç
1 yemek kaşığı zeytin yağı
Tuz

YAPILIŞI

Haşlanmış enginarları küçük küçük doğrayın, yeşil taze soğanları, biberleri de doğrayıp ekleyin. Domatesleri küp küp doğrayarak içine ilave edin. Haşlanmış bulguru da ekleyip yarım çay bardağı kadar su ilave edip, tuzunu ayarlayın, 1 yemek kaşığı zeytinyağı koyun ve pişirin. 20-25 dakikada hemen pişecektir. Piştikten sonra servis yaparken varsa taze dereotu yoksa kurutulmuş dereotu ile servis yapın. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: