25 Ocak 2015

ÇİLEKLİ BİSKÜVİLİ MUHALLEBİ

Sabah bir enerji vardı üzerimde kucağımda Hasoğlan, paçama yapışmış Memo ile bu muhallebileri yaptım :) Seviyorum mutfağı ve mutfakta yapabileceklerimi. Beni dinlendiriyor, düşüncelerden uzaklaştırıyor. Yazmakta öyle.. Yazmak iyi geliyor bana. Düşünmeden yazmak, severek yazmak, herşeyi yazmak.. Paylaşmayı seviyorum aslında işin özu bu.. Yaptıklarımı kendime saklamayı sevmiyorum, ne olursa olsun ben paylaşan oluyorum hep. Bir Pazar günü daha bitti. Perşembe günü Türkiye'ye gönderdiğim eşim ve büyük oğlum Ahmedim yarın geliyorlar. Herkese sevdikleriyle bir ömur sağlıklı ve mutlu uzun yıllar diliyorum ve bize de inşallah.. Geçiyorum tarife..

MALZEMELER (6-7 kişilik)

Muhallebi İçin

3 bardak süt
2 kaşık un
2 kaşık nişasta
2 kaşık pirinç unu
1 yumurta sarısı
1 bardaktan iki parmak eksik şeker

Süslemek İçin

Çilek
Finger bisküvi (1 paket yeterli)
Dövülmüş antep fıstığı

YAPILIŞI

Muhallebi malzemelerinin hepsini bir tencereye alın ve çırpma teliyle güzelce çırpın. Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin ve ocaktan alın. Muhallebi soğurken kaymaklanmaması için ara ara çırpma teliyle karıştırın. Küçük kaselerin tabanına finger bisküvileri rondoda çekip paylastırın. Çilekleri dilimleyip kenarlara yerleştirin ve ortaya muhallebiden koyun. Üzerini fıstıkla süsleyip, 3-4 saat buzdolabında soğuttuktan sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun..

1 yorum:

rumma dedi ki...

Ben de seviyorum paylaşmayı blog terapi gibi geliyor bana..:) ellerin dert görmesin canım,sevgiler