25 Ocak 2015

DIMDAMA




Insanin international komsulari olmasi ne guzel. Ozbek bir komsum var daha onceden de bahsetmistim. Sukur ki cok iyi Turkce biliyor. Ondan cok sey ogreniyorum bu aralar. Yanlis yazmamisimdir umarim, gecenlerde misafirlerine Dimdama yapmisti bana da getirdi. Normalde ben et pek yemem hele kemikli et hic almam diyebilirim. Ama o gun yedigim o yemek o kadar lezzetliydi ki tarifini alip kendim denedim. Hem pratik, hem bereketli, hemde lezzetli bir yemek. Denemenizi tavsiye ediyorum.


MALZEMELER
Yarim kilo orta boy kesilmis kemikli et (tercihen kaburga)
2 patates
2 kabak
1 patlican
2 kirmizi ve yesil etli biber
2-3 havuc
2 kuru sogan
5-6 dilim sarimsak
2-3 domates
Uzerini kapatmak icin lahana
1-2 yemek kasigi salca
1-2 yemek kasigi sivi yag
1 bardak su
Karabiber
Tuz

YAPILISI
Buyukce bir tencereye bir iki yemek kasigi sivi yag dokun, uzerine soganlari halga halka dograyip tencerenin tabanini kapatacak sekilde dograyin. Uzerine etleri yikayip, suzun ve yerlestirin. Uzerine biraz karabiber serpin ve sarimsaklari dograyin. Daha sonra tum sebzeleri iri iri dograyip kat kat yerlestirin. Bir sira havuc, bir sira biberler, bir sira patlican, kabak, patates, domates seklinde tum sebzeleri yerlestirin. Bir bardak suyun icine 1-2 yemek kasigi salcayi koyup, iyice eritin, biraz tuz ilave edip yemegin uzerine gezdirin. En ust kismini lahana yapraklariyla guzelce kapatin ve en kisik ateste 1,5 saat yavas yavas pisirin. Lahanalar yemegi kapatacagindan sanki buharda pismis gibi olacak. Yazin domatesler daha sulu oldugundan hic salca ve su koymayabilirsiniz. Kisin ise bir bardak su yeterli geliyor, sebzeler de sulandigindan fazla su koymayin. Yemeginiz pistiginde 5-10 dakika dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz. Yemegin pismesi icin 1,5 saat yeterlidir, fazla piserse sebzeler erir. Afiyet olsun, saglikla kalin...

Hiç yorum yok: