26 Şubat 2007

MAKLUBE


  • Evlendigimizden beri (yani 6 yildir) esim yapicakti, ben yiyecektim ama bir turlu firsat olmadi. Arkadaslarimdan yapanlar olmustu, yemistim ama hic yapmamistim, hem kolay, hemde doyurucu bir yemek, tavsiye ederim. Yanina sadece corba yapmaniz yeterli...
  • MALZEMELER
    Yarin kg. kup kup dogranmis ve haslanmis dana eti
    3 tane orta boy halka halka dogranmis ve haslanmis havuc
    3 tane orta boy kup kup dogranmis ve hafif kizartilmis patates
    Yarim su bardagi haslanmis bezelye
    Yarim su bardagi misir
    2 Su bardagi pirinc (Yarim saat, bol tuzlu sicak suda bekletilmis)
    Tuz, karabiber, sivi yag
    Arzu ettiginiz salata malzemeleri
    Yogurt
    Su
  • YAPILISI
    Orta boy yemek tencerenizin en alt kismina hafif kizarmis patates ve haslanmis havuc ve bezelye ve misir karisimini, tuz ve karabiberle harmanlayip, doseyin. Bunlarin uzerine haslanmis etleri serpistirin. Pirincleri tuzundan arinacak sekilde iyice yikayin ve etlerin uzerine dokun. Uzerini kasikla duzleyip, pirinclerin uzerini 2 parmak gececek sekilde su ilave edin. Biraz sivi yag gezdirip, kapagini kapatin. Kisik ateste, pilaviniz suyunu cekene kadar pisirin. Pilav pistikten sonra, ocagi kapatin, tencerenin kapagini acip bir bez ortup, kapagi kapatin ve 15 dakika dinlendirin. Pilaviniz dinlendikten sonra bezi alin, genisce bir tepsi veya servis tabagini, tencerenin agizina kapatip, tencereyi ters cevirin. Bu sekilde 15-20 dakika bekletin. Tencerenin alti hafif soguyunca, tahta bir kasikla tencerenin tabanina vurun ve yavas yavas tencereyi kaldirin. Yogurt ve salata malzemeleriyle, servis tabaginizin kenarlarini susleyin.
  • AFIYET OLSUN

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bu sana yazdığı kaç milyonuncu mesaj bilmiyorum:))beceriksizim bu konuda kabul ediyorum:((umarım böyle olayarla bir daha karşılaşmazsın.Bu konuda sana desteğe hazırım,ne gerekiyorsa belirtmen yeterli.

Nilüfer dedi ki...

Merhaba Nihan, yorum bırakmasan sitenden haberim olmayacaktı. Maklube'ye bayıldım. Nasıl yapıldığını bilmiyordum, sizin gibi eşim de yapacak da biz yiyeceğiz senelerdir. Ben yapıp ona süpriz yapmayı düşünüyorum artık :)
Arnavutluk'ta yaşayan eşimin arkadaşı var, eşinin adını hatırlayamadım şimdi (bunadım)ama kızının adı Tuana idi. Belki tanıyorsunuzdur belli mi olur :)