26 Şubat 2007

CAM SEKERLI KURABIYE

  • Sevgili 'Pastaci Burcu' arkadasimizdan aldim tarifi ve hemen yaptim, dun Oktay Usta'nin programindada yaptilar, gercektende cok kolay ve leziz. Ben kucuk Kent sekerlerden bulamadim, yerine Kent'in Meyveli Bon Bon Sekerlerinden birer tane koydum. 'Pastaci Burcu' arkadasimizin kurabiyelerini gormek icin asagidaki linke tiklayin yeter... http://pastaci.blogspot.com/2006/02/sevgililer-gn-iin-1.html
  • MALZEMELER
  • 1 su bardagi + 1 cay bardagi un
  • 75 gr. tereyagi (oda sicakliginda kucuk kucuk kesilmis)
  • 3 yemek kasigi seker
  • 1 yumurtanin beyazi
  • 2 yemek kasigi portakal suyu
  • Yaklasik 1 avuctan fazla 200 gr. renkli seffaf seker (en küçük boy)
  • (Ben Kent'in meyveli bon bon sekerlerinden birer tane koydum.)
  • YAPILISI
  • Firinimizi 180 derece isitmaya baslayalim. Bir firin tepsisine yagli kagit serelim. Once sekeri, yumurta akini ve portakal suyunu kabimiza alip, kasikla iyice karistiralim. Daha sonra unu ve yagi ekleyip iyice yogurarak güzel bir hamur elde edelim. Eger hamur elinize yapisirsa, biraz daha, azar azar un ilave edebilirsiniz. Hazirladigimiz hamuru, tezgahimiza biraz un serpistirerek cok ince olmayacak sekilde acalim. Hamurdan yuvarlak sekiller cikaralim ve ortasini kalp seklinde kalipla acalim. Ortalarina seker yerlestirelim. Ama seker yerlestirirken, actiginiz delik kadar seker koymamaya calisin. Her zaman actiginiz delik, sekerden buyuk olsun. Boylece eriyen seker, kurabiyelerin disina tasmaz. Kurabiyeleri, onceden isittigimiz, 180 derece firinda, 15 dakika pisirlim ve pistikten sonra tezgahimizda sogutalim. AFIYET OLSUN

Hiç yorum yok: