28 Şubat 2007

CIKOLATA KAPLI KAKAOLU MUFFIN

Cocuklarin ve buyuklerin vazgecilmezi, cikolatali muffinlerim gorucuye cikmaya hazirlar. Muffinlerimin yarisini badem iciyle, yarisinida renkli sekerlerle susledim...
  • MALZEMELER
  • 2 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 paket kakao
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • Yarim cay bardagi yogurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardagi (tepeleme) un
  • 1/2 su bardagi sivi krema
  • SOS ICIN
  • 100 gr bitter cikolata
  • Biraz sivi yag
  • SUSLEMEK ICIN
  • Badem, findik
  • Renkli sekerleme
  • Badem ici


  • YAPLISI
  • Yumurta ve sekeri iyice cirpin. Diger malzemeleri ilave edip, cirpmaya devam edin. Kivam aldiktan sonra, muffin kaliplarina yagli kagit yerlestirip (sekildeki gibi), harcinizi paylastirin. Paylastirdiginiz harcin yarisina badem, yarisina findik taneleri koyun. 170 derece firinda 30 dakika pisirin, 30 dakika sonunda firini kapatip, 10 dakika firinin icinde dinlendirin. Firindan cikan muffinleriniz soguduktan sonra Benmari usulu (Bir tencereye su koyun ve ocagi acin. Tencerenin uzerini kapatacak buyuklukte bir tavayi, tencerenin agzina koyun. Icine bitter cikolatayi koyup, eritin. Cikolata eridiginde koyu kivamdaysa, sivi yag ilave edin.) erittiginiz cikolataya, muffinleri batirip, servis tabagina alin. Cikolata, muffinlerin uzerinde soguyunca, badem ve renkli sekerlemelerle susleyin. Erimis cikolatalar, soguyunca harika oluyor. Muffinlerinizi firindan cikar cikmaz kapakli bir saklama kabina koyup, oyle saklayin. Acikta kalinca muffinler kuruyor. Boylece kurumasini engellemis olursunuz. AFIYET OLSUN

3 yorum:

Özlem dedi ki...

Merhaba Nihan, muffinlerine bayıldım . Özellikle bademli olanlar müthiş. Ellerine sağlık .

Hülya dedi ki...

Önce hoşheldin demek istiyorum Nihan'cığım.Blog yolculuğun keyifli geçsin inşallah..
Yaptıklarının herbirini inceleme fırsatım oldu nihayet.Ne kadar şık şeyler yapmışsın öyle.Ellerine sağlık.
Muffin kaplarına yağlı kağıtların bu şekilde konduğunu bilmiyordum mesela.Bak birşey daha öğrendim sayende...

Aynur dedi ki...

o kagitlar ne icindi nihan anlayamadim?