12 Aralık 2007

PATATES PASTASI-COK KORKTUM-COK SEVINDIM

Bu hafta oldugum kadar yogun oldum mu, hic hatirlamiyorum!!! Cumartesi'den beri misafirler (Allah yokluklarini gostermesin, berekettir), arkadaslarla gorusmeler, dersler, vizeler,... birde baktim ben anlamadan gunler gecmis gitmis. Yarindan sonra hafta sonu, zaman cok cabuk akip geciyor. dun basima gelenler pismis tavugun basina kesin gelmemistir, cunku pismis tavuk asansore binmez :DDD ne alaka diyeceksiniz, anlatayim hemencik. Dun oglen okula giderken oglusum cokkkk agladi, onu o haliyle biraktim ama icim yandi. Anneannemle balkona cikmislarki, beni asagida gorunce, ciglik cigliga nasil agliyor ama bir bagirmakki herkes donup, 8. katta bagiran cocuga bakip, kimi saskin, kimi nedenini bilmedigim aptalca bir gulmeyle bakiyor. Yani katila katila aglayan bir cocuga neden gulunur anlamis degilim. Eh oglusu oyle gorunce ana yuregi iste, geri doneyim, oglusu avutayim dedim. Ben eve dogru donunce anlamislar anneannemle, oglum. Hemen kapiya kosmuslar. Saat 12.45. Asansore bindim. Cok uzuldum, ogluma sarilip, bir sekilde gonlunu alacagim. Kutttt...... elektrikler gittimi, bilin bakalim ben erdeyim :DDDD ASANSORDE....... tabii simdiki gibi gulmuyorum o an. Allah'in ne yapacagim simdi derken, sakin ol diyorum kendime ama kalbim yerinden cikacak. Asansorun ziline basiyorum, yumrukluyorum. Sonra biraz sakinlestim, sesimi duyan yok, telefonun isigi ile once asansorun ic kapisini ortadan tutup, iki yana dogru actim (tarife bakarmisin :) sanki yemek tarifi, asansorde kalirsaniz diye detaylari ogrenin :DDDD lazim olur) ve tek bir parmagimin ancak girebilecegi dis kapinin araligindan bagiriyorum 'kimse yok muuuuuu???' tabii duyan yok (hos duysalarda anlamazlar, Turkce bagiriyorum :DDDDD cunku), Allah'im 15 dakika gecti, anneannemle Ahmetcigim sesini ben duyuyorum ama onlar duymadi once, Ahmetcik anlayinca benim asansorde oldugumu aglamakli bir sesle 'anane annem asansorde kalmis' diyor :) artik oglusumun tercumanliginda ananeme haber verdim. 'Oglum sole ananeye ben iyiyim, komsuya haber verin zile basin asonsor diyin' diyorum :) tek ortak kelime bu cunku :DDD soyleyebilecekleri. Neyse sonra yuruyerek evine cikan biri duydu beni, birilerine haber verdiler anahtar geldi, bizim komsuyla birlikte beni kurtaracaklarki bu biraz zor. Kat arasinda kalmis asansor, zaten cok sansliyimdir, burda da bunu bir kez daha anlamis olduk :) Neyse anneannemden tabure istedim, daha dogrusu oglusuma soledim o anneanneme iletti :) tabure geldi, bana verdiler, uzerine cikip ara katta kalan asansorden kurtuldum, cok sukur Allah'ima. Allah korusun, cok kotu bir tecrubeydi, Allah kimseye boyle bir sey yasatmasin. Ama herseyde bir hayir vardir, oglus gene asansorde kalirim diye, bugun ben okula giderken hic aglamadi :DDDDD ve gonul rahatligiyla okuluma gittim :D VEEEEEEEE..... harika bir haber beni bekliyordu okulda, SINIF BIRINCISIYDIM :) Bu superdi, 85 almisim Cuma gunki sinavdan cok mutluyum cokkkkkkkkkkkkkkkkk... umarim Pazartesi gunki o zor sinavdan da guzel bir not alirim, hepinize desteginiz icin sonsuz tesekkurler. Lafi cokkkkkkk uzattim ama asansor olayi simdi komik gelsede, cidden cok korkutmustu beni, dikkatli olan aman diyim, paylasmadan edemedim iste yine :) Gelelim salataya, dun aksam arkadaslarimiz vardi misafir. Yeni bebisleri oldu, annesi ve babasi gelmisti buraya ve bugun Turkiye'ye donduler. Onlar icin hazirladigim ikramlardan biriydi bu salata. Biz cok sevdik, umarim sizlerde seversiniz...


MALZEMELER
6 adet haslanmis buyuk boy patates
1.5 su bardagi haslanmis bezelye
1 su bardagi kup kup dogranmis ve haslanmis havuc
1 su bardagi konserve misir
2 adet butun haslanmis havuc
Zeytin yagi
Mayonez
Biberli yesil zeytin
Tuz



YAPILISI
Haslanmis patatesleri, biraz zeytin yagi ve tuz ile iyice ezin. Kelepceli kalibin sadece kelepceli kismini yuvarlak bir tabagin uzerine koyun. Ezilmis patateslerin yarisini tabaga doseyin. Misir, bezelye, ve kup havuclari mayonez ile harmanlayip, yarini patateslerin uzerine doseyin. Kalan ezilmis patatesleri harcin uzerine dokup, duzeltin. Uzerine stres film kapatip, elinizle duzleyin ve 2-3 saat dinlendirin. Patatesler iyice dinlendikten sonra, strec filmi ve kelepceli kalibi uzerinden cikartin. Butun havuclari istediginiz gibi kesip, sekildeki gibi susleyin. Bos kalan yerlere, kalan harctan koyun ve uzerine dilimlenmis biberli yesil seytin koyup, dilimleyerek servis yapin.
AFIYET OLSUN

35 yorum:

NESRIN dedi ki...

Gecmis olsun ninocugum.

Damak Tadı dedi ki...

Canım ya okurken bile soğuk terler döktüm desem yeridir.Benim aklıma hep kötüsü gelir.Evhamlı olmak ne kötü bir şey,Allah kimsenin başına vermesin.Neyse sağsalim çıkmışsın ya çok şükür..)
Tebrik ederim seni tatlım.Bu kadar yoğunluk ve koşuşturma arasında birinci olman inan beni çok mutlu etti.Allahım bundan sonraki sınavlarında da sana yardımcı olsun inşallah.
Patates pastan ise çok nefis ve görkemli olmuş Ninom.O güzel ellerine sağlık.Anneannenin ellerinden öperim ve sevgilerimi gönderirim,iletirsen mutlu olurum.
Canım Ninom,tatlı ninom,seni çok seviyorum ve öpüyorum canım.

En güzel sevgiler sizlerle olsun.

Tijen dedi ki...

Şekerciğim, geçmiş olsun. Bir daha da olmasın öyle şeyler. Çocukken çok kaldım asansörde de uzun zamandır (şeytan kulağına kurşun, bu da neden denir bilmem ki) kalmadım. Oğulcuğunla bol bol hasret giderin olur mu? Üzülmesin miniğin.

Adsız dedi ki...

canım canım çok geçmiş olsun sağsalim kurtulmuşsun ya çok şükür aman Alalh kimseye göstermesin benim de yüreğimi ağzıma getirdin canım canım. her şerde bir hayır var misali bu sayde oğlun sen giderken arkana ağlamıyacak senin aklında az kalcak onda
bu arada hiç süpriz olmayan senin sınıf birinciliğin oldu ben zaten biliyorum seni herkes o kadar dua etti sen o kadar çok çalıştın ki sen bunu hakkettin
gelelim patates pastasına ellerine sağlık canımın içiii

Betül İnce dedi ki...

Nihan'cığım,

Gerçekten çok geçmiş olsun.
Ayrıca okul başarını tebrik ederim.
Bu patatesli salata çok güzel ve lezzetli görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Yaren dedi ki...

Nihancim sinaf icin cok sevindim.Bu gün ablamdanda böyle güzel sinaf sonucu aldim,insal o da cuma günü son sinafi vercek,insal kazanirsiniz.Asansör olayina üzüldüm,ben hic sevmem asansörü,hele gicirdayanlari.Merdiven daha iyi spor oluyor.Patates harika görünüyor,süslemesi de süper olmus ellerine saglik canim.

Bocuruk dedi ki...

Hem geçmiş olsun, hem tebrikler. Tabii bu güzel patates pastası için de ellerine sağlık. Misafir geldiğinde bu tarz şeyler tatlı ve tuzluların yanında çok iyi oluyor. Ninommm çok öpüyorum seni:)
Sevgilerimle...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

geçmiş olsun canım...
patates pastası muhteşem ellerine sağlık bendede patates pastası var görmek istersen beklerim:)))
sevgiler

*Ra dedi ki...

Merhabalar Nihancığım. Gemiş olsun,umarım bir daha başına gelmez. Bu arada bıkmadan tembel blogcu arkadaşına yorum bıraktığın için teşekkür ediyorum canım. Ben eskiden böyle değildim ama :( Ziyaret ettiğim arkadaşlarımı yorumsuz bırakmazdım. Yeni iş ortamı alışkanlıklarımı da istemeden de olsa değiştirmeme neden oldu. Zamanla ev, iş, hobi üçgenini rayına oturtabilirsem eski günlerime kavuşma arzusundayım. Oğluşunu öptüm. Sevgilerimle.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Geçmiş olsun:(( Her zaman endişe duyduğum konulardan biridir asansöre binmek, hep de şükretmişimdir asansöre ihtiyaç duymadığım bir evde oturuyor olmaktan dolayı:))
Tebrikler ve ellerinize sağlık,
Sevgiler......

Naşide Dönmez dedi ki...

canım çok geçmiş olsun.valla korkunç bir olay bu.zavallım oğlun senden daha çok korkmuştur herhalde.bu arada salata çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim ya benim kizda esimin asaonsorde kaldigini gördü ama o hafta her gece rüyasindan aglayarak uyandi simdi bile asansöre binerken hep korkar hep ürker cok zor bisey gercekten anliyorum seni,oglun umarim cok etkisinde kalmamistir cünkü benim kizi o asansöre bir daha bindiremedim:( neyse bu korkunun üzerine sinav sonucu eminim cok iyi gelmistir kutluyorum seni basarilarinin devamini dilerim canim,
Birde salata sahane görünüyor ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

Kiyamam ben Ninoma, asansorde kaldin demek! Ama oglun akilli cocuk aferin, annesine cekmis :)Sinif birincisi olmak her yigidin harci degil tabi...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım benim çok üzüldüm kendim kalmış gibi hissettim ama ben sana demiştim nihancım göze geleceksin diye çok yıpratıyorsun kendini çok geçmiş olsun canım neyse imtihandaki başarın bu kötü olayı unutturmuş çok sevindim canım hayatta hep başarılı olursun inşallah sende bu azim varken olmaman için bir neden yok zaten sevgilerimle kutluyor çok öpüyorum canım

Baharcicegi dedi ki...

Gecmis olsun canim,asonsörde kalmak cok kötü,sen yine sogukkanligini korumussun.Bizde kalmistik,icerisi insan dolu,nerdeyse nefes alamaz olmustum allahtan actilar kimseye birsey olmadan.
Seni kutlarim sinif birincisi olmak kolay degil,allah yardimcin olsun bütün sinavlarinda.Patataes pastan harika olmus eline saglik

Aybike Ceylan dedi ki...

Nihan'cigim,

Cok gecmis olsun, ben de cok korkarim asansorden, cocukken kalmistim da:(

Basarilarinin devamini diliyorum, cok tebrik ederim.

Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Geçmiş olsun Nino'cuğum. Her asansöre binişimde aklıma gelen bir şeydir bu benim. Aynı şey başıma gelse sanırım korkudan bayılırım. Sınav için de tebrik ediyorum. İyi ki başladın okula ne kadar doğru bir karardı. Başarılarının devamını diliyorum.
Sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Ninocuğum geçmiş olsun. Sınıf birinciliğinide tebrik ederim maşallah bu kadar yoğunluğun arasında da misafirlerine hazırladığın patates pastanda çok güzel ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Aynur dedi ki...

Merhabaaa

Asansör artik hayatin bi parcasi.Binmeden olmuyo.Cocukla bi magazaya falan gittigimizde mecburen biniyoruz cunku araba var merdivenden cikamayiz falan.ama evimizde yok zaten asonsor...gecmis olsun cok sana...

bu patates pastasi süper gozukuyo denemeyi dusunuyorum.sinif birincisi olmana sevindim basarilarinin devamini dilerim insallahhhh...

ama tabi bu arada anlayamadigim bazi seylerde var:)Simdi sen okula gidiyosun.Ama turkce kimse yokmu diye bagiriyosun nasi oluyor bu:)Gittigin okulmu turkkk okuluu yoksa nasi anlamadim ben bilgilendirirsen bu merakli tazede bilgilenmis olur ve sevinir :)

www.aynurdantarifler.blogspot.com

DENİZSEFASI dedi ki...

önce resmi gördüm "ne muteşem görüntü dedim kendi kendime"
sonra yazılarını okuyunca anılarım canlandı, benim de böyle bir tecrübem var da. ayrıca anlatımın çok hoş, böyle kötü bir olayda bile tebessüm ettirebiliyorsun.
ve kutlarım seni canım, emeklerinin karşılığını aldın sonunda
sevgiler...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Geçmiş olsun Nihancığım, bu arada pasta nefis görünüyor:))

SOFRAM dedi ki...

Canım öncelikle büyük geçmiş olsun,benim de en büyük korkumdur asansöre yalnız bindiğimde elektriklerin kesilmesi, bir kere kızımla kalmıştık, neyseki kesinti uzun sürmedi de rahat bir nefes aldık.
Canım tebrikler çok sevindim, başarılarının devamını diliyorum,diğerlerinden de güzel notlar alacağından eminim, elbette böylesi gayret ve çalışmaların neticesini bu şekilde göreceksin canım.
Canım salatan da gerçek bir pasta gibi olmuş, ben de benzerini yaparım, patatesle yapılan salatalar gerçekten çok lezzetli oluyor, ellerine sağlık canım, herşey gönlünce olsun, sevgilerimle...

Mutfaknotlari dedi ki...

ninocum geçmiş olsun şükür şimdi iyisinya .ay nasıl okudum bilmem.bende kaldım bikaçkezde berbat bişey ben nefeste alamam artık:(
canım salatan varya harikaaaa görünüyor renkli renkli bayıldımmm.eline sağlık

MAVİ VE PORTAKAL dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun.sonrada tebrik ederin.1.liğin için.salatayı aklıma yazdım.ilk misafirde denenecek.

Adsız dedi ki...

merhaba canım.Bu kadar yoğun tempoda bu güzel tarifleri yapıp bloğa eklemeyi başarıyorsun ya helel sana....Harika bir insansın nediyeyim.salatan çok güzel olmuş.Diğer tariflerin gibi.Asansör kazası geçirmişsin.Geçmiş olsun nihancım.tüm sınavlarından iyi not alırsın inşallah.....Kendine iyi bak görüşmek üzere....Allaha emanet ol.

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun nihan okurken içim daraldı zaten kapalı yerde durma fobim var bi de ben kalsaydım akıllara zarar olurdu herhalde. Bu arada patates salatan da tablo gibi. Ellerine sağlık.

Özlem'den Sevgiler...

Beyhan dedi ki...

Sevgili Nino;
Öncelikle geçmiş olsun demek isterim.Bayağı korkunç bir olaydır asansörde kalmak.
Sınav sonucunuz ve muhteşem patates salatası için de tebrik ederim.Salatanın görüntüsü harika!

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Canım çokk geçmiş olsun gerçekden çok korkmuş olmalısın.Daha önce kızımda asonserde kalmıştı o günden beri asonsere giremiyor bir gün bu korkusunuda yener umarım.
Seni çokkk tebrik ederim sınav sonuçların ve sınıf birinciliğin için.Başarılarının devamını dilerim.
Salataya gelince süperrr olmuş bu kadar telaşın arasında harika bir lezzet.Ellerine sağlık canım.Oğluşunun gözlerinden öperim ...

fidaneli dedi ki...

bugun ıtıbarıyle kendımde dahıl olmak uzere tum yemek bloglarını ızlemıcem sanırım:( cnm cekıo cnm...

Adsız dedi ki...

Canım benim,
ancak okuyorum.

çok geçmiş olsun. Okurken bile heycanlandım. sen nasıl korkmuşsundur.

kıyamam ben sana .. :)

Bu sırada kocamaaaaaaaaaaaaan bir aferim sana not için :)
öpüyorum

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ninommm Rabbim bir daha yaşatmasın böyle kötü şeyler:(

Şimdi ben senin sınıf birincisi olmana çooook sevindim,valla helal sana bravo yani süpersin:) Ama kendi adıma da utundam,sen nedenini biliyorsun,daha fazla yazmayayım da Allah nazarlardan saklasın;)

heee tabi ki patates pastana diyecek laf yok süüüüpppppppppeeerr olmuş:)

meleginmarifetleri dedi ki...

Nino asansor maceran geçmiş olsun canım ben hiç asansörde kalmadım da onun için korkulurmu bilemiyorum eh şimdi böylee konuşmak kolay dimi neyse patates pastası çok hoş olmuş bu ne lezzettir vallahi yemeden anladım malzemelerden belli değilmi tatmak gerekmiyor ilk gelecek misafire yapılacak emin ol canım hoşçakal öptüm hamaratlık son sürat devam ediyor aman bişey olurda nazar değidi dersin maşallah diyeyim tekrar

serinmavi dedi ki...

Geçmiş olsun canım,benim minik oğlum da asansörden korkuyor,merdivenlerden çıkmayı tercih ediyor,asansörde hiç kalmadığı halde,böyle birşey gelmez başına inş.
Salata harika görünüyor,eline sağlık,sınav sonucu için de tebrik ederim :)

Selamlar...Sevgiler.....

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim merhaba,
harika olmus bitanem ellerine sağlık. göruntu nefis eminim tadıda . sevgilermle...

EZGi :)) dedi ki...

ne harika görünüyor.ellerine saglık nihancığım.