15 Şubat 2008

PORTAKAL RECELI

Recellerle aram cok iyi degildir aslinda. Yani oyle her receli yemem, sevmem. Bu portakal receli esim icin yaptim. Cocuklugunda pek severmiste, portakal kabugu recelini. Bende bir deneyeyim dedim ama galiba guzel oldu :) O portakal kokusu hasta etti beni, oyle mis kokan bir meyveki. Hele su gunlerde Arnavutluk'ta tam bir portakal senligi var. Miss gibi portakallar susluyor tezgahlari ve inanilmaz portakal tuketiyoruz. Portakallarin bu en guzel zamaninda, recelinide yapayim dedim ve yaptim. Bu sene recel yapmak hic zor gelmiyor. Cunku 'Recel Yap' ile hem cabucak oluyor receller, hemde hic bozulma, sekerlenme, kuflenme olmuyor. Biraz reklam koktu yazim farkindayim ama :) ne yalan soyliyeyim Dr. Oetker'in basarili bir urunu bu 'Recel Yap', herkese tavsiye ederim. Arnavutluk'ta yasan okuyucu dostlarimin 'burada nerden bulalim Recel Yap' dediklerini duyar gibiyim :) Ama uzulmeyin Kiz Kolejinin yakinindaki EuroMax'ta, 'Recel Yap' var, evet evet yanlis okumuyorsunuz, orada var. Yanlis hatirlamiyorsam uzerinde Italyanca yaziyor ama uzerindeki resim ayni, kremalarin oldugu reyonda bulabilirsiniz. Bundan ala acik adres olamaz sanirim. Denemek isteyen herkese iste tarifi...

MALZEMELER
8 adet portakal
1 kilo seker
1 paket Dr. Oetker Recel Yap
1 yemek kasigi su
YAPILISI
Portakallari iyice yikayin ve kurulayin. Daha sonra kabuklarini soyun. Kabuklarin ic kismindaki beyaz yeri iyice temizleyin, ince bir kabuk kalsin elinizde. Beyaz kisim receli acilastiriyor cunku. Portakal kabuklarini kucuk kucuk dograyin. Portakallarida istediginiz sekilde dograyin. Portakalin icini ve dogradiginiz kabuklari tartin, tam 1 kilo olmasi gerekiyor. Portakallari ve kabuklari derince bir tencerenin icine alin. 1 kilo sekerden, 4 yemek kasigi ayirin ve recel yapla birlikte karistirip, portakallarin uzerine dokun. 1 yemek kasigi suyu ilave edin ve surekli karistirarak, kaynatin. Dikkat edin, portakallar tencereye yapismasin. Portakallar kaynamaya baslayinca butun sekeri ilave edin. Kaynayana kadar surekli karistirin. Recel kaynamaya baslayinca, 2 dakika daha pisirin ve ocaktan alip, kavanozlara doldurun ve kavanozlari sikica kapatip, ters cevirin. Kavanozlar soguduktan sonra kavanozlari duz cevirebilirsiniz. Recelleri dinlendirmeye gerek yoktur, istediginiz zaman servis yapabilirsiniz.
AFIYET OLSUN


13 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Reçellerle benimde fazla aram yoktur.Ama arada bir değişik reçeller iyi oluyor.Portakal reçelinde harika görünüyor canım ellerine sağlık....

NESRIN dedi ki...

Bende cok seviyorum portakal recelini ama kendim sadece bir kere yaptim.Genelde hazir aliyorum.Senin yaptiklarinda cok lezzetli gorunuyor.Bak o mavi kapakliyi arama ben aldim oldumu.

Unknown dedi ki...

Ninom Ninom canım benim ellerine sağlık....pek severim ben portakal reçelini sen neden sevmiyorsun?bak tereyağlı sıcak ekmeğe sür hatta ekmeğide kendin yap nasıl güzel oluyor...mmmmmmmmm
enfes ..bak sen o reçeli gelirken getir bende şimdi ekmeği yapıyor sabaha kadar geirsin dimi:)))))ehehehehe sevgiyle kallll....

pelince dedi ki...

Bende çok nadir reçel yerim,ama seninki pek cazip geldi,ellerine sağlık.Annem istiyordu tarif,ona göndericem..

Sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Ninocuğuuuuum aşkolsun ,ne o ,bu sefer hile yapmış reçel yap kullanmışsın. Senin gibi marifetli bir kadın bunu da çok çok iyi yapabilirdi.
şaka bir yana ellerine sağlık eşine afiyet olsun.sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ninoşşş en sevdiğim reçeldir ama ben mahvettim bacım reçel yap aldım onlada olmadı :( Dilimi ekrana sürsem mi :) hihohoho

Aybike Ceylan dedi ki...

Nihan'cigim,
Bir kavanoz da bana ya...
Ellerine saglik:)
Guzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

Unknown dedi ki...

Nihan'cim,
ellerine saglik canim.Hazir bol iken portakal yapsak guzel olucak.Tabi vakit bulursak oda ayri mesele.Operim cnm.

Fulya dedi ki...

Ya reçelle benim de pek aram yoktur ama bende yapsammı diye düşünmeye başladım.Eline sağlık.Enfes görünüyor.Kokusu buraya kadar geldi:))

umran dedi ki...

Sevgili Nino,
Hem okuyorsun,
Hem siteni s1k s1k yeniliyorsun,
Hem ince ruhunla sanalda olsa arkaslarini memnun ediyorsun,
Hem de tariflerin super, yani
demek istedigim BUGUN SAYFAMDA GUNUN BLOGU sensin canim. Sevgilerimle beraber. Her zaman gorusmek dilegiyle...

Adsız dedi ki...

portakalın kendini reçellerini çoğunu da pek sevmem bilirsin ama görüntü çok güzel olmuş
özet çıkaracam diye reçel çıkarmış kıza bak yaaa
eline sağlık
kocaman öptümmm

Mutfak Havlusu dedi ki...

hamaratlık had safhada gene
nihancım maşAllah!
:)

SOFRAM dedi ki...

Çok severim portakal reçelini, ben onu reçelden çok tatlı niyetine yerim, mis gibi kokusuyla, ellerine sağlık canım, seninkide çok güzel görünüyor, eşine afiyet olsun.
Yukarıdaki iç pilav da bir harika olmuş, nefiss...
Güzel bir hafta dililyorum canım, sevgiler...