6 Eylül 2007

KREMALI POĞAÇA


MALZEMELER
1 Su Bardagi Ilik Sut
1 Kucuk Paket Maya
1 Su Bardagi Sivi Yag
1 Su Bardagi Yogurt
1 Tatli Kasigi Tuz
1 Tatli Kasigi Seker
1 Yumurta (sarisi uzerine, beyazi icine)
Aldigi Kadar Un
Hashas Tohumu
HARCI ICIN
Sosis
Kasar Peyniri
100 gr Sut Kremasi

YAPILISI
Ilik sutun icinde mayayi eritin. Yumurtanin sarisi haric, diger malzemeleri ekleyip, karistirin. Yavas yavas un ilave edip, yumusak bir hamur elde edene kadar yogurun. Yogurdugunuz kapin uzerine nemli bir bez ortup, mayalanana kadar bekleyin. Mayalanan hamurdan istediginiz buyuklukte parcalar kopartip, icerisine hazirladiginiz harctan koyun.Daha sonra yanlardan yukariya dogru hamuru toplayin ve bohca gibi yukarida buzun ve ters cevirip, tepsiye dizin. Hamur bitene kadar bu islemi tekrarlayin.
Butun hamurlara sekil verdikten sonra, yumurta sarisini surun ve hashas tohumu ile susleyip, 200 derece firinda, uzerleri kizarana kadar pisirin. Pogacalar pistikten sonra, uzerine havlu ortup, 15 dakika kadar dinlendirin ve servis yapin.



AFIYET OLSUN








22 yorum:

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerıne saglık cok begendım tarıfı kopyaladım yapacam mutlaka sevgıler..

mutfaközlemi dedi ki...

Canım merhaba o ne güzel manzara öyle bayıldım fotoğraflara. çok güzel çekmiş eşin.. bizimkileri çektiği gibi değil :))

ayrıca geçmiş olsun canım acil şifalar dilerim..

ellerine sağlık çok değişik bir tarif bu süper, denemek lazım..

öpüldün canım...

Adsız dedi ki...

Canım gene mi başın ya ne zaman bitecek bu işkencen umarım artık iyisindir.
Gökkuşağı ve Ahmet harika bir ikili olmuş. Senin Tiranda pek kötü olmamış böylece
Gelelim süt kremalıya yaptın ne yapalım el mahkum gönül bağlı bizde deneyeceğiz
ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

banucum tesekkur ederim yorumuna, umarim dener ve begenirsin :)

ozlemcim valla gercektende cok guzel manzara dimi :D valla herkes kendi makinasini taniyo iste :) senin makinada yabanciladi besbelli :D bak bizimkinde ne guzel cekmis :D

yesimim valla bende bilmiyorum bu agrilar ne zaman diner ama genede cok sukur, eskiden hergun icerdim ilac, hergun agrirdi. Simdilerde daha iyi cok sukur. Dene bakalim pogacalari, sevecekmisiniz, haber bakliyorum :D

nil-nennenmutfakta dedi ki...

slm yine ben
Poğaçalra yorum yazmamak haksızlık olurdu.Ne güzel kabarmışlar.Ye beni diyorlar.Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba, tesadufen buldum blogunuzu. Baska bi blogda yorumlari okurken nino ismini gordum. Dur bi dakka dedim kendi kendime nino benim yaa. Neyse benim de adim nihan ama herkes nino der. Pogacalar da super gorunuyo bu arada. Adasim cok marifetliymis.Ellerinize saglik

Nihan

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Nino öncelikle geçmiş olsun canım .Annemin de senelerdir migren rahatsızlığı olduğu için bilirim nasıl bir illet hastalık olduğunu.Ben çok küçükken annemin migreni tuttuğunda annemi ölecek sanır gizlice ağlardım şimdi onlar geldi aklıma birden . Gökkuşağı altında Tiran manzarası da gerçekten kartpostal gibi gözüküyor , eşini kutlarım böyle bir manzara yakaladığı için.Ayrıca poça manzarası da yabana atılacak gibi değil yani.Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor .
Ben de dileklerine katılıyorum umarım yağmur bereketi buralara da bir an önce gelir .Çok uzattım kesiyorum Türkiye 'den sevgiler...

Serpil dedi ki...

Slm Nihancım. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar. Sayfama yorum bırakmışsın.ço memnun kaldım,Her zaman beklerim:))

Adsız dedi ki...

harika görünüyorlar,eline sağlık.
bu arada anneannenin ellerine sağlık,bu aralar küçük torunumun anasınıfı telaşesi var.istediğim gibi ziyaret edemiyorum sizleri.
sevgiler.
makarnacik.blogcu

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam arkadasim, öncelikle migreninden dolayi gecmis olsun diyorum. Bu illet arada bir bana da vurur, ama farkettimki coktan beri yok bende. Pogacalarinda pek bir degisik ve lezzetli olmuslar, ellerine saglik canim. Sana simdiden güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ailenle birlikte, hoscakal, öptüm.

lezzetlilerim dedi ki...

Canım geçmiş olsun.
Ekmeğinde poğaçalarında harika olmuşlar.
Yağmur konusunda haklısın galiba bu gün burayada biraz serpiştirdi. İnşaallah devamıda gelir.
Resimler nede güzel çıkmış öyle tabii oğluşunda...
sevgiler canım

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Nihancım, gökkuşağı fotoğrafları ve poğaça harika görünüyor, iç harcına krema kullanmamıştım hiç, en kısa sürede bende deneyeceğim:)

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Anlatımın çok hoş Nihan :)) Manzara da , gökkuşağı da, poğaçalar da ;)
Sevgiler...

NiNo dedi ki...

nil canim buyur sende ye :D

sevgili nihan :) insanin kendinden baskasina nihan demeside garip oluyor :D unv. hazirlanirken dershanede 2 tane daha nihanadinda arkadasim vardi garip oluyor gercektende :) memnun oldum tanistigima :)

hayatkazanbenkepce canim umarim annecigin artik iyidir, tum migrenlilere sifalar diliyorum ve de tum hastalara...

serpil ne demek canim komsuculuk yapiyoruz iste :D

birgul (abla) diyecegim artik size :) demek torunlariniz var ne mutlu :) benimnde oglusum gidecek krese ama daha kiyamiyorum :D

kevsercim aman agzina alma adini bile, umarim bir daha ugramaz canim...

lezzetlilerim canim cok tesekkurler begendigine sevindim :)

nazifecim cok sagol, begendin demek, denede bide senin fikrini alalim :D

tesekkurler burcucum :) bende bayildim manzaraya :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Nihan,
Kremalı poğaça çok güzel görünüyor,puf puf olmuşlar.
Kremalı deyince,ben hamuruna krema ekliyorsun sandım ama iç malzemesine krema ekleniyormuş,ellerine sağlık.
Gökkuşağı manzarası çok güzel çıkmış,eşin resmini çekerek seni ve bizleri bu güzel manzaradan mahrum bırakmamış oldu.
Migrenin için çok geçmiş olsun,aynı dert arada sırada beni de tuttuğu için nasıl bir ağrı çektiğini anlayabiliyorum.
Bu arada Allah sağlıklı,uzun ömürler versin ananene,bizde de kulaklı makarna adıyla büyük kesilen makarna yapılır.
Ananenin ellerinden öpüyorum.

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor...fotolara diyecek söz yok zaten...

özlem

Bir Anne dedi ki...

Canim, gokkusagi harika, oglun ondan harika, pogacalarin misssler gibi. Sana cok gecmis olsun. Sevgiler...

Kübra dedi ki...

ne zamand�r gelemedim Nihan abla..
iyisindir in�allah...
yine �ok g�zel bi po�aca yapm�s�n.. ellerine sa�l�k..
g�kku�a�n�n foto�raflar� �ok g�zelmi�..
burda da bug�n biraz ya�d� ama yetmez kiii :)

NiNo dedi ki...

muhteremcim aman kimseye ugramasin su migren, Allah beterinden korusun canim hepimizi...

ozlemcim cok tesekkur ederim guzel yorumuna canim...

bir anne cok tesekkur ederim, begendiginize cok sevindim...

kubis canim demek dondun, hosgeldin, sefalar getirdin...

Neslihan dedi ki...

Nihan merhaba, fotoğraflar çok güzel, poğaça da öyle, buralarda da şimdi hava daha serin, şöyle güzel bir yağmuru özledik, üşümeyi özledik eee artık bekliycez Balkanlar'ın havasını:)
Bu arada geçmiş olsun
Sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Nihancığım geçmiş olsun.Ben gökkuşağına takıldım.Benim oğluşum hiç gerçek gökkuşağı görmediğini söyledi geçen gün.Hep resimlerde görmüş.Çok üzüldüm en kısa zamanda çıkar da bizde ona böyle gösteririz.
Poğaçan da harika olmuş en kısa zamanda denenecek.

NiNo dedi ki...

neslihancim bekleyin canim yakinda yagmurlar gelir oralarada :)

serpilcim umarim en kisa zamanda senin oglusunda gercek bir gokkusagina bakar ve gulumser :)