10 Mart 2007

ILK EKMEGIM

Iste ilk ekmegimin dilimlenmis hali. Hayatimda ilk kez ekmek yaptim ve oyle mutluyumki. Gercektende inanilmaz bir duygu herkes denemeli bence. Sevgili blogcu arkadasim Nehirs'den aldim ekmek tarifini. Iyiki paylasmis bizlerle, ekmek yapmama vesile oldu. Herkese tavsiye ediyorum, inanin bayila bayila yiyeceksiniz bu ekmegi...


Susamli Hashasli Sutlu Ekmek




MALZEMELER

1 Yumurta

20 gr. Yas Maya (Ben 20 gr. Kuru Maya Kullandim)

1 Su Bardagi Sut

1/2 Cay Bardagi Yag

1 Cay Kasigi Ttuz

2 Tatli Kasigi Seker

3 Su Bardagi Un

YAPILISI

Ilik sutle mayayi eritin, yumurtanin sarisindan bir cay kasigi ayirin ve butun malzemeleri harmanlayip, hamuru iyice yogurun. Uzerine bez ortup, yarim saat dinlendirin. Dinlenen hamuru bikere daha yogurup, uzun kek kalibina, yagli kagit serip, hamuru yerlestirin. Hamurun uzerine bicakla cizikler atip, ayirdiginiz yumurta sarisini, cok az sutle acip, hamurun uzerine surun. Hamurunuzun uzerine susam ve hashas serpistirip, 180 derece firinda, 35 dakika pisirin. Biraz soguduktan sonra dilimleyip, servis yapin.

AFIYET OLSUN



7 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Nihan,
Ekmegin kokusu buralara dek geldi, ellerinize saglik.
sevgiler

Hülya dedi ki...

İlk ekmeğin için seni tebrik ediyorum veeee çok güzel olmuş.Çıtır çıtır dışı besbelli.İçi de yumuşacıktır şimdi...

hayat dedi ki...

Merhaba Nihan bloğuna ilk defa girdim iyikide girmişim harika tariflerle karşılaştım.Bende kestaneyi çok sevdiğim için pastasına da bayıldım.Ellerine sağlık.Bana da beklerim.

Sevgilerimle..

Safran dedi ki...

Sevgili Nihan merhaba :)
Bütün tarifler mükemmel görünüyor, ellerine sağlık...Bu kadar maharetli bir dostla daha tanışmaktan mutluluk duydum, sevgilerimi gönderiyorum Tiran'a, bundan böyle görüşmek dileğiyle....

Safran

Kübra dedi ki...

çok güzel görünüyorr.. ellerine sağlık..
ben de önce ekmek makinasında yaptın sandım.. meğer kendin yapmışın.. :)

Adsız dedi ki...

sevgili nihan elllerine sağlık çok güzel görünüyorlar yapmamak elde değillll sana ufak bir sorum olacak yarım saat oda sıcaklığında yeterli geliyormu cevaplarsanız sevinirim Sevgiyle kalın


Selen..

NiNo dedi ki...

Sevgili selen
size adresini birakmamissin canim o yuzden buraya yaziyorum cevabi
ben bu ekmegi yazin yapmistim, yarim saat mayalandirmak yetmisti, ama kalorifer uzerinde mayalandirirsan yine yeterli olabilir canim, afiyet olsun sevgiler
nino