25 Ekim 2007

Cikolatali Muffin

Gecenlerde ozel bir davet icin ikram hazirlamam gerekiyordu, kalabalik olacagi icin tek porsiyonluk muffinlerden yapmak istedim ama daha once yapmadigim bir tarifi denemem gerekiyordu, biraz cesaretle sivadim kollari, sonuc harikaydi ve edindigim tecrubeyle bundan sonra muffin harcini kaliplara doktukten sonra uzerine damla cikolata serpistirmicem. Goruldugu uzere cikolata serpistirilmis olanlar daha sonuk oldular ama digerleri daha kabariklar. Tecrube edinmek icin denemek sart. Tabii birkez daha yinelemekte fayda goruyorum, tarifini denedigim tum arkaslara ve bu guzel muffinleri bizlerle paylasan sevgili Burcu'ya sonsuz tesekkurler. Tarifleriniz ole bole tarifler degiller. Deniyorum, gercektende harika oluyorlar. Olculer, malzemeler anlasilir olunca ve bulundugun ulkede bulununca sadece cesur olup denemek kaliyor :) Bu arada yorumlara bakilirsa kimse tam olarak birsey tahmin edemiyor galiba :D 'cesaret edip yazamadiginiza gore' :P deyip gaza getirirmisim sizi :D


MALZEMELER
2 yumurta
4 kahve fincani toz seker
2 kahve fincani misirozu yagi
2 kahve fincani yogurt
6 kahve fincani un
1 paket kabartma tozu
3 corba kasigi kakao
1 su bardagi damla cikolata

YAPILISI
Firini 170 dereceye ayarlayip, isitmaya baslayin. Yumurta ve sekeri mikserle, rengi beyazlasana kadar cirpin. Yogurt ve sivi yagi ekleyip biraz daha cirpin. Uzerine un, kabartma tozu ve kakaoyu ekleyin. Homojen bir kivam elde edene kadar karisimi cirpin. Son olarak damla cikolatalari harcin icine bosaltin ve tahta kasikla karistirin. Kagittan muffin kaliplarini, slikon veya teflon muffin kaliplarinin icine yerlestirin ve yarisina kadar harctan koyup, 40 dakika pisirin. Pistikten sonra uzerine bir bez ortup, 10 dakika tezgahin uzerinde dinlendirin. Soguduktan sonra servis yapin.

AFIYET OLSUN

25 yorum:

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Nihancım.

Acaba ne olabilir ki... Yoksa yemek kursuna mı başladın? Ya da yeni bir işe mi gireceksin?

Adsız dedi ki...

şekerim benim nefis olmuş muffinler. Olsun sönük olsun ama üstünde çikolata olsun :)))

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Nihan'cığım, çok lezzetli görünüyorlar.Çok seviyorum çikolatalı kekleri,böyle kağıt muffin kalıplarında yapınca kızım bayılıyor.Senin de benim gibi çalışma hayallerin olduğunu düşünüp yemekle ilgili bir iş olabilir mi? diyorum.Allah hayırlısını versin hakkında.


sevgiyle kal....

Leziz Sofralar dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK SEN NE YAPSAN GÜZEL VE NEFIS OLUR MUFFINLERDE HARIKA GÖRÜNÜYORLAR,SEVGILER...

Bir Anne dedi ki...

Muffinler harika olmuslar, ellerine saglik canim.
Ustelik diger yazindaki gelismeyi de merak etmemek elde degil. Her ne ise, sana hayir, mutluluk ve guzellik getirmesini temenni ederim.
Sevgilerle.
Nurgul

Adsız dedi ki...

nihancım harika görünüyor....

senin elinden ne çıksa güzel olur zaten...

ellerine sağlık canım....

keskinli dedi ki...

ellerine saglik ayrica inceliklerinide paylastigin icin tesekkürler

pelin dedi ki...

ellerine sağlık.sen yaparsın da kötü olur mu hiç?

Adsız dedi ki...

sönukte olsalar cıkolatadan asla asla asla vazgecemem:)) bu arada cok merak edıyorum nıno cum su gelımelerı:(

sevgıler
fıdan

Bocuruk dedi ki...

Nino'cuğum,
Seni heyecanlandıran şeyi merak ettim doğrusu. Umarım senin için en güzeli olur! Muffinler de ye beni diyor:) Eline sağlık.
Sevgilerimle...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Nihan,
İmzayı attım demesen,oğluna kardeş geliyor zannettim.
İşin içine imza girdiğine göre iş hayatına atılıyor olabilirsin.
Allah hakkında hayırlısını versin,ne olursa olsun,gönlüne göre olsun.
Muffinlerde nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Ayrıca yufkadan yapılan örgü börek çok hoşuma gitti,mutlaka deneyeceğim.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Nihan'cım neden keklerini beğenmemiş gibisin anlayamadım.Bence gayet güzel ve lezzetli görünüyorlar.Beğenmediysen bir dahaki sefere bana yollayabilirsin:)hiç ziyan etmem emin ol cnm.ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Cok nefis görünüyor.Bende coktandir yapmiyorum,yapmanin vakti geldi galiba,görünce heveslendim gene,mmm ellerine saglik, afiyet olsun size canim.

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık muffinler çok güzel olmuşlar. Bir kere ve son kere yaptım muffini daha cesaret edemiyorum. Taş gibi olmuşlardı ve yiyemedik hamuru da baya akışkan dı ama anlayamadım. Yalnız cesaretimi toplayıp senin tarifini deneyeceğim eğer yapabilirsem mutfağımdan eksik olmayacak bir lezzet diye düşünüyorum. Çünkü çocuklar bayılıyorlar bunlara.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ne zamandır yorum yazmaya çalışıyorum size tarifler yine süper fotolar bir ayrı güzel ama şu blogspotta bir yorum yazmayı beceremedim umarım bu sefer olur..size sevgilerimi yolluyorum ..kendinize iyi bakın ..

yermisinyemezmisin

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ama çok merak ettim ben şimdi olmaz kiiiii :)))
Ellerine sağlık Nino'cuğummmmm...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Öncelikle mafinler çok güzel olmuş bende severek yapar ve yeriz ellerine sağlık.Ama önemli konuyu merak ettim nedir acaba.Beklemekten başka çarem yok galiba aklımdan bir sürü şey geçti ama bakalım hangisi çıkacak sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam canım,
görmeyeli neler yapmışsın böyle ellerine sağlık,kuşların sesini duydum sanki!!
muffinler de çok şirin
sevgiler

Adsız dedi ki...

nihanciğim inan sana ne olduğunu anlamak için epeyce tur attım bloğunda, bir sürü yorum okudum belki anlarım diyerek...ama nerede...şimdi çok merak ettim işte.en kısa zamanda açıkla bize.pastaların şahane olmuş, ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

artık açıkla bak herkes çatlayacak açıkla açıklaaaa
sönük mönük benim ninom yapmış ya daha ne olsun
ellerine sağlık canımın içi
kocaman öperimm

Adsız dedi ki...

ya bende merak ettim ama:))

mufinlere gelince harika gorunuyorlar
ellerine saglik
sevgiler
www.yenitadlar.blogcu.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

muffinler nefis görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

NiNo dedi ki...

tesekkur ederim, tahminler tutmadi pek acikladim bakalim neler olacak :)

Adsız dedi ki...

canım canım harikasın sen öyle sevindim ki okula gidecek olmana keşkem bende senin yerinde olsam inan ancak bu kadar sevinirdim
ellerine sağlık bu arada harika
öğrenci hanım seni seviyorum sonuna kadar yanındayımm

Adsız dedi ki...

muffinler harika olmuş Ellerinize sağlık